• CarpeNoctem

Funderingar kring att hyra hus..kostnad?

Hej!
    Jag och min lilla familj har hittat ett hus vi får hyra, ett hus som jag kollat på i måånga år faktiskt.
    Så jag blev överlycklig nu när jag fick reda på att det skulle bli tomt om en månad..

Men..Jag skulle gära vilja veta hur mycket det kostar att bo i hus?
    Det är dock varmhyra på huset så det är jag glad för, Men vad kostar sopor/vatten, ca? elen antar jag blir ganska mycket dyrare emot en lägenhet, med tanke på tvätt/diskmaskin osv?
    Så det skulle vara tacksamt om ni kunde berätta vad ni betalar, för jag har ingen aning :)

• Svar på tråden Funderingar kring att hyra hus..kostnad?
  • She is Me

Har du varmhyra så brukar sopor vatten och värme ingå och sen ca 1000kr i hushålls el Max.

• CarpeNoctem
    She is Me skrev 2011-03-18 23:23:11 följande:
    Har du varmhyra så brukar sopor vatten och värme ingå och sen ca 1000kr i hushålls el Max.
    Nu i detta fallet så ingår inte det tyvärr..Därför jag undrar lite över vad det kan kosta.
  • She is Me

Men sopor kostar nån hundring i månaden skulle tro att de går in i de där 1000 kr om det inte är ett jätte hus:) vad ingår i varmhyran då om inte vatten heller ingår? Hur mycket är hyran och hur stort? Vilken uppvärmning är det ?

• Blomman80

Vi hyrde hus för ett halvår sen och varannan månad fick vi räkning på vatten och sopor, det låg på sammanlagt ca 1000 kr. Elen var hög, men då hade vi uppvärmning. Ca 700-800 i månaden för hushållselen kanske.

• Caroline

Vi har en varmhyra på 6000 men då ingår ju även allt. Sopor, vatten, el, bredband m.m.
    Priset kan variera mycket beroende på hur gammalt huset är, hur väl isolerat det är. Är det dåligt isolerat så går det mycket el till uppvärmningen.
    Fråga dom som bodde där innan för att få en uppskattning av vad det kan kosta.

Svar på tråden Funderingar kring att hyra hus..kostnad?