• Sommi

Precis plussat men brösten ömmar inte alls!

Hej!

Oj - vad glad jag var igår när jag hade plussat på CB digital Gravid 1-2 och ganska starkt plus på CB vanliga!! Har haft stegrande test de senaste dagarna. Har försökt i 1 1/2 år drygt så det kändes helt otroligt!! Är nu på Bim-3.

MEN - nu kommer nojjandet....

Har haft två tidiga missfall runt bim tidigare i år och har svårt att tro att det faktiskt är sant nu! Då va plussen väldigt svaga och jag fick neg på CB Digital. Så plussen nu är extremt mycket starkare än då. Har även haft stickningar i livmodern på ett sätt jag aldig känt förut. Även känt lite illamående.

Nu har jag inte haft ömma bröst som jag brukar få innan mens men de senaste dagarna har de känts större och lite svullna. Men inte ömma alls. Tog ett nytt CB i morse och det var lika starkt som igår em, men tyvärr ej starkare, men starkare än igår morse. Brösten känns också tyvärr mjukare och inte lika stora idag och inga stickningar alls i livmodern....därav mitt nojjande. Ååååååå- så jobbigt att vara så nojjig!

Men är det någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Precis plussat men brösten ömmar inte alls!
  • Just me

Ingen fara, njut bara! Så där var det för mig också , sen kom det tillbaka och sen försvann det igen... Mina symtom kom i v 7+ men innan det kände jag mig knappt gravid. Sen fick jag de och sedan försvann de igen och nu är jag i v 23 så man behöver inte känna allt och jämt. Alla är olika, vissa känner mycket, andra lite och en del inget alls....

Grattis förresten Solig 

• Kakmonster

Under första grav hade jag jätteömma bröst. Efter amning så fick jag taxöron och när jag blev gravid denna gång kände jag inget i dom. Varken svullna eller ömma. Dom började dock växa i v 14 kanske och är nu stora och ömma. (är idag i v 17+0.

• Louise09

Jag hade så där när jag plussade första gången.
    Hade inte alls ont i brösten men sen fick jag jätteont i dom o massor av stick/hugg i livmodern!
    O jag plussade jättestarkt, tog massor av tester då jag inte trodde det var sant efter 3 år försök att bli gravid.
    Men sen efter några veckor så kände jag att inte hade allts lika ont i brösten som innan knappt inga hugg i livmodern,magen var inte lika svullen,inget illamående,yr.. mm 1v  senare fick jag en brun blödning...
    Ringde till min klinik som jag går på för barnlöshet, där jag fick en tid  för vul där dom konstaterade att det inte stod rätt till. Så det hela slutade i missfall!
    Vill inte skräma dig, men man ska aldrig vara säker!! 
    Hoppas att det inte är någon fara o att det är helt normalt! 

• Bebislängtan82

Det är som sagt ingen fara, symptomen kommer och går.

I början när jag plussa för 2 veckor sen kände jag inget alls i brösten, men idag kan jag knappt ha bh på mig för det gör ont.

Är 2011 vårt år
  • Sommi

Tack för lugnande ord, men pendlar fortfarande mellan hopp o förtvivlan... Tog ett nytt cb i går em och plusset var svagare än på morgonen!!! Hade visserligen druckit en del och tog det bara efter par timmar , men det kändes ändå inte alls bra!:( Har därför bestämt mig för att inte testa mer alls tills det händer något... Tog bara ett ägglossningstest igår kväll som var tokstarkt men det var något fel för att kontrollstrecket blev bara halvt och färgen flöt ut... Men jag kan ju inte göra något, bara invänta ev blödning...eller i bästa fall - mer gravsymtom! Ska försöka tänka på annat nu! Bim imorgon el övermorgon...

• en längtan04

Hej jag har varit gravid 3 gånger och dom två första gångerna hade jag inte ömma bröst överhuvudtaget, tredje gången hade jag superömma bröst men det kom inte förren i  v 7 ungefär. Och alla graviditerna har gått jättebra så det är olika det där.

Lycka till:)

• Sommi

Hej - men brukar du ha ömma bröst innan mens? Förra gången jag plussade - mkt svagare än nu - så hade jag jätteömma bröst på bim - men nu när jag plussat starkare - inget... Men men om jag har jättetur och fröet vill stanna så hoppas jag det börjar senare som hos er. Hoppet lever!

• Sommi

Hej! Tog ett nytt cb igår som var 3 ggr starkare än för några dagar sen!!! :))) Känns lite mer hoppfullt!:) Är på bim+ 1 och brösten började ömma för två dagar sen, men bara på kvällarna! På dagarna känns de bara större men inte ömt. Någon som varit med om detta?

• lammet

Ge dig, sluta noja, du kommer förstöra hela graviditeten. Du väntar barn INTE MISSFALL.. Gläds åt det istället, det som sker, det sker oavsett, och du kan inte styra det ändå. Du får ju bara ta sorgen två gånger som du håller på..

GE DIG NU och var GLAAAAAAAD!!!!

• Sommi
    lammet skrev 2011-03-24 21:30:59 följande:
    Ge dig, sluta noja, du kommer förstöra hela graviditeten. Du väntar barn INTE MISSFALL.. Gläds åt det istället, det som sker, det sker oavsett, och du kan inte styra det ändå. Du får ju bara ta sorgen två gånger som du håller på..

GE DIG NU och var GLAAAAAAAD!!!!

Jag vet , jag känner mer och mer för varje dag att det är något väldigt fint på gång! :) Men eftersom detta är så nytt för mig så vill jag ändå ha lite lugnande ord då och då...alltid skönt om någon annan känner igen sig. Kommer nog inte vara helt onojig längre fram ;) Men ska inte trakassera här längre...jag tog steget till från "planerar barn" till "vänta barn" igår! Stort för mig!:))
  • frukarlssonn

Symptomen kommer o går, så va det m första barnet. Ena dan ömma bröst och massa andra symptom, andra dan inget alls. Med andra barnet fick jag inga symptom förrän v7.

Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden Precis plussat men brösten ömmar inte alls!