• kura

Kura loftsäng, hur gör ni?

Har läst här på forum att det finns många som bor trångt som har Kura loftsäng från Ikea med de äldre barnet sovandes uppe och det yngre på en madrass under. Det skulle vara helt perfekt för oss, men jag har en fundering. Om det yngre barnet sover på madrass under, hur gör man då för att inte det barnet ska ramla ur hela tiden?? Iof så är det inte så högt från en madrass till golvet, men jag antar att de skulle vakna hela tiden. Hur gör ni?

• Svar på tråden Kura loftsäng, hur gör ni?
  • Guld gossarnas Super Mamma

ramla ur??? barnet under ligger ju på en 90cm madrass och har då plats att kunna rulla i sängen utan risker för att ramla ur och sen så finns ju stegen upp i vägen i huvud änden som stoppar med,mer  fall skydd har inte vi till vår son och han har sovit in under sen han var nästan 2år.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • kura

Jo, jag vet att det inte blir något särskilt stort fall, men jag tänkte att de kanske skulle vakna av att de ramlar av madrassen, men de kanske de inte gör. Det får alltså plats en 90cm madrass under. Då har de gott om plats att röra sig på :)

• La Lola

Det är väl bara isf att köpa en sån där inte-fälla ur-bräda som läggs under madrassen (blir som ett L om du förstår min beskrivning)....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kura
    La Lola skrev 2011-03-19 09:36:31 följande:
    Det är väl bara isf att köpa en sån där inte-fälla ur-bräda som läggs under madrassen (blir som ett L om du förstår min beskrivning)....
    Åh, jättebra idé! Tack!!
  • La Lola
    kura skrev 2011-03-19 09:42:27 följande:
    Åh, jättebra idé! Tack!!
    Jag har försökt googla fram nån bild men jag har inte hittat nån ännu.
    Men du verkar haja ändå vad jag menar.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • kura
    La Lola skrev 2011-03-19 09:44:14 följande:
    Jag har försökt googla fram nån bild men jag har inte hittat nån ännu.
    Men du verkar haja ändå vad jag menar.
    Jodå, jag förstår, har sett sådan någon gång tidigare. Nu hittade jag också något som heter Dream tubes som skulle kunna fungera :)
  • Tant Green

Vi har visserligen bara ett barn, och hon sover där uppe i sin Kura, men under har hon en 90 cm resårmadrass som ligger direkt på golvet (används som extrasäng och myshörna) och det är samma madrass som hon sov på från att hon var 14 månader och hon har aldrig ramlat ur den. I början lade vi visserligen kuddar nedanför, men de behövdes inte.

Svar på tråden Kura loftsäng, hur gör ni?