Någon mer med kolik bebis..
..tänkte att vi kunde stötta och ge varandra råd.
Min bebis är 6veckor. Har läst att kolik brukar gå över vid 3månaders ålder om man har tur, men ibland undrar jag hur jag ska orka 6veckor till !?
..tänkte att vi kunde stötta och ge varandra råd.
Min bebis är 6veckor. Har läst att kolik brukar gå över vid 3månaders ålder om man har tur, men ibland undrar jag hur jag ska orka 6veckor till !?
Rapa ofta efter amningen och amma ofta. Magen mår bättre av lite mindre och 1-2 ggr i timmen än mycket och mer sällan.
Vilka tider är värst?
Testat mjölkfri kost/mjölkfri ersättning?
Rapar honom alltid efter han ätit (han får ersättning oftast, ibland pumpar jag ur och ger honom).
Kvällarna är värst. Börjar vid 7 oftast. Är skrikig 2 timmar sen orkar jag inte vagga/tröst/gunga/sjunga mer då kör vi honom i bilen så somnar han sen är det lugnt. (Går inte att köra honom i bilen direkt för då är han inte tillräckligt trött)
Nej har inte testat mjölkfri, har funderat mycket på det.. men måste man prata med BVC eller läkare först tro?
Har köpt kolikflaskor åt honom, prövat 2olika sortes droppar,bytt till Nan ha 1 ersättning, köpt en extra barnvagn att dra honom i inne, köpt en dyr kolikgunga åt honom. Men inget funkar, bara bilen om han redan skrikit länge.
Kanske jag som gör fel men hittade ingen tråd när jag sökte :(
Men ska prata med min pojkvän så kanske vi testar köpa sånt. Är bara orolig att testa för mycket saker och att det kan bli värre för hans mage :(
Provat med sempers magdroppar eller minifom ?? Hjälper på många. Min dotter hade svår kolik från 5 v ålder till ca 4 månader. Vi fick tillsist ett licensläkemedel utskrivet för att det var så jobbigt. Hon skrek mellan 14-17 o 02-05 varenda natt tills vi fick medicinen. Babymassage är oxå att rekommendera. När vi väntade barn nr 2 har jag kollat upp alla alternativ o vi had isåfall valt akupunktur men nu slapp vi det denna rundan. Kämpa på
Har prövat dropparna. Ger minifom fortfarande, tror det hjälpt lite. Bytte ersättning till NAN HA 1 och då var det bra i 5 dagar, sen kom det tillbaka. Kan det vara så med kolik? Att det kommer och går? Jätte tråkigt verkligen då vi trodde det var bra sen kom det tillbaka Har läst om akupunktur och skulle kunna testa det om det finns i närheten men både min pojkvän och släkten tror inte alls på det så har inget stöd där..
Synd att de inte tycker så. Googla på det o visa dom resultaten. Har du fått nån hjälp av BVC? Är jättejobbig situation att va i. Det vi fick utskrivet var dicykloverinhydroklorid. Hjälpte men kändes inget vidare att stoppa i barnet så mycket medicin.
Jag tycker också du ska prova helt mjölkfritt!!! Minst en vecka innan du slutar. Jag har haft 2 kolikbarn och inte förrän det andra var 3 mån fattade vi att vi var tvungna att utesluta ALL mjölk ur kosten!! Jag ammade iofs men kunde inte äta en macka med bregott utan en lång skrikperiod. Tänk på det om du går över till mjölkfri ersättning, att du inte äter mjölkprodukter själv om du ska pumpa ur!! Läs i så fall alla innehållsförteckningar, för det är mjölk i det mesta. Dolt i form av vasslepulver, skummjölkspulver, mjölkprotein och animaliskt fett...mm mm
Hittar du ingen tråd här kolla under allergi, överkänslighet!