• Anonym (bonus)

bisexualitet

Jag undrar över hur NI som definierar er själva som bi eller homosexuella ser på kvinnor som säger att de är bisexuella trots att de inte blir kära i andra av samma kön utan enbart har den sexuella attraktionen.

Jag har alltid haft en dragning åt kvinnor (är själv kvinna) och har haft flera sexpartners som varit kvinnor. jag blir dock bara kär i män och har aldrig haft ett behov av att definiera mig som det ena eller andra, vad jag gör sexuellt är ju egentligen väldigt ointressant för andra människor. 

Men - nu har min bonusdotter börjat fundera på om hon är dragen till tjejer och hon har blivit kär i en tjej.. och jag vill vara en god förebild för henne och komma ut. för berättar jag att jag också dras till tjejer - men att jag inte kommit ut.. då blir det ju som att jag skäms för det? samtidigt vill jag inte gå omkring och berätta för folk att det handlar bara om sex, för det har ingen med att göra. Och jag vill heller inte definiera mig som något som hbt samhället anser mig inte vara?

Så alla homo och bi tjejer ... vad säger ni? Hur ska jag göra?

• Svar på tråden bisexualitet
  • Nyfiken gul

varför måste man dela in sig i olika fack? varför måste man ha ett namn på det?

varför inte bara berätta som det är precis ´som du gjort här?

Jag är lite som du.. jag blir attraherad av andra kvinnor och har dom gärna i sängen, men jag skulle inte kunna ha en fast relation med en kvinna.  Om jag nu måste ha ett namn på detta så är jag väl bisexuell light?  Men jag anser inte mig själv tillhöra ett fack. Om nån frågar om min sexuella läggning så säger jag ärligt att jag gillar båda könen. mer krångligt än så behöver det inte vara.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (bonus)

Jag vill inte heller inför henne tala om vad jag föredrar sexuellt.. inte skulle jag säga till min bonusdotter vad jag har för fetischer eller kinks.. detta är samma sak tycker jag. Möjligtvis skulle jag kunna säga att jag inte haft behovet att definiera mig som det ena eller det andra. Men tänk om jag då förminskar hennes behov av att göra det samma?

Men nej.. det får nog bli så.. och förklara att det ser olika ut för alla?

• Nyfiken gul
    Anonym (bonus) skrev 2011-03-19 16:26:26 följande:
    Jag vill inte heller inför henne tala om vad jag föredrar sexuellt.. inte skulle jag säga till min bonusdotter vad jag har för fetischer eller kinks.. detta är samma sak tycker jag. Möjligtvis skulle jag kunna säga att jag inte haft behovet att definiera mig som det ena eller det andra. Men tänk om jag då förminskar hennes behov av att göra det samma?

Men nej.. det får nog bli så.. och förklara att det ser olika ut för alla?
    om HON mår bra över att identifiera sig som bisexuell så måste hon få göra det - det viktiga är inte läggningen i sig utan att hon trivs med sig själv i den rollen och att hon kan stå för den hon är.  Det är väl det hon måste få höra. Det viktiga är inte vad hon kallar sig utan att hon trivs med den hon är och att det inte ger henne några bekymmer.
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden bisexualitet