agraffer som lossnade
Hej, efter ett komplikationsfritt kejsarsnitt så fick jag åka hem efter 2 dygn. Förbandet som satts på efter op skulle sitta kvar tom dag 10 då agrafferna skulle bort (om inte såret såsade så kraftigt att förbandet lossnade)
Frågade alla BM och läkare jag träffade om förbandet nu bara skulle sitta till besöket hos distriktssköterskan, och ja det skulle det.
Natten innan jag skulle till DSM så lossnar förbvandet och en sörja läcker ut med förskräcklig lukt, höll på att spy och svimma om vartannat
Hos DSM visar det sig att 3-4 av mina 8 agraffer har lossnat. som följd av det så har såret inte läkt ihop som det ska utan glipar och blöder en del. Ingen infektion som tur är.
Dsm tvättar av och tejpar ihop så gott hon kan men hon och läkaren säger att perfekt det blir mitt ärr aldrig.
Får ett nytt förband och återbesök om 3 dagar. På besök två har såret gått ihop och läkt innifrån men jag har nu ett 10 cm långt område på ärret som bildat ska sväll/svall-kött. Jag har inte vågat titta på ärret själv än utan ska vänta till nästa återbesök på tisdag..
Min DSM tycker det är märkligt hur få agraffer som använts, Endast 8 stycken för ett 16 cm långt ärr. Hur många fick ni?
En annan märklig sak tycker hon är att inte mitt förband byttes, nu låg ärret i "blöt" under 10 dagar vilket inte var bra för läkningen...
Känner mig felbehandlad och ledsen..
En avvikelserapport är skickad till sjukhuset jag opererades på och en utredning kommer att göras om avrför agrafferna lossnat och hur man kan undvika det i framtiden.
Vad har ni för erfarenheter, hur sköttes era snitt? Hur många agraffer fick ni och när togs de bort? Vad hade ni för förband efter operationen?
Tro om man kan få ngt på försäkringen? Eller kanske från sjukhuset? Kanske en remiss till plastikkirurg? Har ni några erfarenheter?