• Essex

    vecka 35,mensvärks känsla + tryck neråt! :(

    som rubriken lyder. är i vecka 35, och har mensvärks känsla ner i magen, + att det trycker hårt neråt i underlivet :( kommer i vågor,men så fort trycket kommer snabbt så hoppar jag till nästan av att det gör så ont! nån som haft liknande? kan tillägga att detta är mitt andra barn som jag väntar.

    /orolig mamma  

  • Svar på tråden vecka 35,mensvärks känsla + tryck neråt! :(
  • jennywi
    Essex skrev 2011-03-19 18:06:26 följande:
    som rubriken lyder. är i vecka 35, och har mensvärks känsla ner i magen, + att det trycker hårt neråt i underlivet :( kommer i vågor,men så fort trycket kommer snabbt så hoppar jag till nästan av att det gör så ont! nån som haft liknande? kan tillägga att detta är mitt andra barn som jag väntar.

    /orolig mamma  
    inte värkar?
  • Essex
    jennywi skrev 2011-03-19 18:08:11 följande:
    inte värkar?
    inga värkar alls.imellan får jag didär typiska "övnings sammandragningarna" som brukar komma.men inte något annars..pinsamt,men det känns som om jag skulle vara också påväg att kiss ner mig! å fyy va det känns hemskt när det trycker hårt neråt + att lill*n är inte så värst lugn av sig heller.. 
  • jeanette02

    Är också i v.35 med 3:an har också mycket molvärk i nedre delen av magen. Är det när du får sammandragningar det gör ont eller är det en molande tyngande känsla hela tiden? Du kan ju alltid ringa till förlossningen och höra dig för. Själv tycker jag det kan trycka och pressa rätt bra mot bäckenbotten och även bakåt i rumpan inifrån så att säga.

  • Essex
    jeanette02 skrev 2011-03-19 18:14:50 följande:
    Är också i v.35 med 3:an har också mycket molvärk i nedre delen av magen. Är det när du får sammandragningar det gör ont eller är det en molande tyngande känsla hela tiden? Du kan ju alltid ringa till förlossningen och höra dig för. Själv tycker jag det kan trycka och pressa rätt bra mot bäckenbotten och även bakåt i rumpan inifrån så att säga.
    tryckkänslan kommer då jag reser upp mig och går här hemma.det är DET som är så konstigt! att det minsta lilla jag gör så kommer det tryckkänsla osv. imellan så är det både sammandragningar och tryck.men när jag sätter ner mig så trycker det lite bara,svårt att förklara :( kommer inte ihåg iaf att jag skulle ha haft såhär,då jag väntade första.
  • Red drum

    Ja, barnet tränger ju på bäckenbottensmuskulaturen. Det kan kännas så, speciellt med andra barnet och de efter det.

  • pluppfamiljen

    Jag skulle tro att den håller på att fixera sig. Det känns rätt rejält. 


    Blivande 6 barns mamma
  • Geluk

    Känner precis som du gör just nu är i vecka 36+3 det e vidrigt, kännde inte heller så här med första men vet tyvärr inte vad det beror på..

  • linda åk

    har samma som du=( börja i v36 o blivit värre är i v37+4 idag, bm säger att han borrar in huvudet i bäckenbotten att de kan kännas såhär.. o förvärkar inför förlossningen att de ska va bra att man har lite ont

  • olandssol

    Hej! Jag är i vecka 35 och känner exakt samma sak. Då jag reser på mig trycker det och nästan ilar neråt, inte alltid dock. Det känns som man ska kissa på sig med. Jag har foglossning med så kanske det har med detta att göra. Jag är uttrött och vilar massor! Har även molande mensvärk sedan 1.5 vecka tillbaka. Detta är mitt andra barn jag väntar och med förra som kom i säte kändes inget så här! Jag hade då molande mensvärk en vecka före förlossning och födde i vecka 38.

  • Mizzangeli

    Mitt första barn är i 36+3 och det känns samma. Ibland så plöttsligt som ett riktigt stick eller värre, kan vara jobbigt när man går m.m

    Var hos BM igår och då var han ruckbar bilget betyder han håller på och pressa och boxa och ibland som du säger så känns det som man ska kissa ner sig. Hon sa det är helt normal och jag har lidit av kraftig foglossning. Dock har det blivit bättre sedan han började röra sig nedåt:)

  • Habibaty76

    Då va de detta som händer mig idag efter lunch på stan med dom små och min man så kunde jag knappt gå eller stå utan en väldig smärta bakom blygdbenet typ och liknande mensvärk i kraftig form????????jag är 34+5 idag och väntar mitt sjätte barn och håller tummarna att jag inte går över denna gången oxå????

Svar på tråden vecka 35,mensvärks känsla + tryck neråt! :(