• Eisa

"Man kan inte åka till Kolmården med en 3-åring"

Okej, jag vet ingenting om Kolmården men jag vet att min unge är galen i djur och befinner sig i trans vid ställen som Furuviksparken där man får se/klappa djur.

Hans favoritprogram är Afrikas stora sprickdal eller vad det heter, där man får se exotiska djur.

Han har massor av gosedjur som det ska dukas till och bäddas till och göras plats till i bilen och han ska klappa alla hundar, katter och fåglar han ser.

Sammanfattning: Ungen är djurtokig.

Jag pratade med en BVC-sköterska häromdan som sa att man INTE kan åka till Kolmården med 3-åringar. Det passar endast för 5-6-åringar. 3-åringar ska åka till Astrid Lindgrens värld och inget annat. När jag sa att min son inte känner till astridfigurerna blev hon jätteförvånad och förfärad.

Kan man åka till Kolmården med en 3-åring?

• Svar på tråden "Man kan inte åka till Kolmården med en 3-åring"
  • Bempa

Men herregud vad har du får bvc-sköterska? Klart en 3-åring uppskattar Kolmården! Tips är bara att ha med en sulky pga alla backar i parken
    Åk dit, ni kommer få skitkul!

Life is like a dick, when things get hard, fuck it!
  • Nightmare

Varför skulle man inte kunna det? Gillar barnet djur är det väl bra mycket vettigare att titta på djurän på astrid lindgrens figurer.

Nu är jag inte så insatt men borde inte astrid lindgrens värld vara mer för barn mellan 5-6 åringar som har mer utbyte av "teatern" och alla sagofigurer som de då kan relatera till?

• Pumpkin

Eh, JA det kan man verkligen! Det var det dummaste jag hört/läst en BVC-sköterska säga.

• Blgebo

Äh. Jag var i Kolmården med min då treåriga dotter. Hon tyckte det var jättekul!! Fast det var getterna som var favoriter Och några små (surikater?) som lekte med en maskros

• hoppis01

Klart du kan! Vi var dit med vår dotter då hon var 2,5 och hon hade jättekul! Och hon kände inte heller till Astrid Lindgrens figurerFlört

• Solan01

Vilka dumheter. Klart man kan åka till Kolmården med en treåring. Man kan åka dit i precis vilket ålder som helst.

• lotta sve

SJÄLVKLART KAN DU ÅKA DIT...De har en barnens värld där barnen får klappa djur, har varit där med mina sen den stora var ca 1 år och den lilla har ju hängt på sen hon föddes.
    Jag bor i Norrköping så det har blivit ett par ggr

• Neelah

Självklart kan du åka till Kolmården med en treåring. Det finns en massa kul förutom djuren där - Bamses värld, lekplatser och plaskdamm för barnen. Eftersom din son älskar djur så är det ju perfekt.

Följ dina drömmar var de än leder
  • lycktan

Haha har varit där med 1,2 och 3-åring och det har varit lika uppskattat varje gång!
    Vilken BVC tant :-/
    Astrid Lindgren väntar nog vi med tills intresset ökar men det har ju inte med åldern att göra!

• Lilla Frugan

Eeehhh?!?!?!? EXTREMT konstigt!! Vi har varit på Kolmården med en fyra och en TVÅ-åring som hade jätteskoj.Bara att som vanligt anpassa tempot efter deras förmåga att ta in (finns ju så mkt att se så efter ett tag kan intrycken bli lite tröttanade!) men så är det ju alltid. Har aldrig varit på astrid lindgrens värld men kan inte alls begripa varför det skulle vara nbättre. Skum BVC sköerska. Åk till Kolmården, ni kommer att ha jättekul!!

Svar på tråden "Man kan inte åka till Kolmården med en 3-åring"