• anab

Kroatien - tips på ort och boende?

Vi ska åka till Kroatien i sommar men kan inte riktigt bestämma oss för vart. Vad kan ni föreslå? Vi vill gärna ha tips på boende också.

• Svar på tråden Kroatien - tips på ort och boende?
  • bez imena

Det verkar vara himla mysigt i baska voda! Bara sett bilder. Har varit i Pula och Sibenik,men kan tyvärr inte tipsa om boende eftersom vi bott hos kompisar....men det är fint,många stränder att se,och lätt om man hyr moppe :)

• anab
    bez imena skrev 2011-03-19 22:09:28 följande:

Det verkar vara himla mysigt i baska voda! Bara sett bilder. Har varit i Pula och Sibenik,men kan tyvärr inte tipsa om boende eftersom vi bott hos kompisar....men det är fint,många stränder att se,och lätt om man hyr moppe :)

tack! Jag har åkt förbi där en gång och det verkar vara ganska litet ställe, men eftersom vi bilar kan vi ju stanna nån dag Glad
    MartinaE skrev 2011-03-19 22:13:00 följande:
    Hvar!! Absolut bästa i hela Kroatien!
    Tack! Har du något tips på boende? Jag har tittat på några bilder och fått en bild av att stränderna kanske inte är jättemånga och fina?? Kan du komma med några tips, vad ska man se, göra osv?
  • bez imena

åh vad härligt att bila ner.... österrike som är så vackert så man gråter ;)

• lotties

Ön Brac och orten Bol, helt underbart!!

• lillajag01

Baska Voda!! Underbar liten by, perfekt med barn!!
    Podgora, oxå liten mysig by, ligger ju söder om Makarska medan BaskaVoda ligger norr om...men om ni bilar är det ju inga långa avstånd :)
    Vi funderar oxå på att åka till Kroatien i sommar, två par med varsin bebis :) men vi ska flyga och sen funderar vi på att bo i Baska Voda. Var där förra sommaren!
    Jag blir helt lyrisk när jag tänker på Kroatien, en klar favorit!!
    Hoppas ni får en härlig semester!!!

• bez imena

Tackar oxå för tipsen, ska se nedre delen av kusten och Bol i sommar...tur man har en kroat till man ;) Han kommer aldrig med nå nya förslag vart man ska åka för att för honom är ju allt så "vanligt" hehe..
     Om ni ändå bilar ner så passa på att spana in Pula och Zadar! :)

Svar på tråden Kroatien - tips på ort och boende?