• Brunnsbo

Inköp dammsugare? Påslös eller med påse? Nöjd eller missnöjd?

Måste införskaffa ny dammsugare.
    Trist köp.

Vad har ni?
    Påslös eller med påse?

Modell?

Är ni nöjda eller missnöjda med den ni har idag?

• Svar på tråden Inköp dammsugare? Påslös eller med påse? Nöjd eller missnöjd?
  • varfördåför

jag har en elektrolux utan påse.. jag är jätte nöjd med den. Hade jag fått köpa en nu så had ejag dock köpt en större än den vi har

Alvin, Ilon, Douglas och Junie
  • jinxan

vi har en volta utan påse.. super!

Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • Den allsmäktige

Har en Philips med påse, kanonbra, förutom när man klipper ner julgranen och påsen blir full och du inte har fler hemma. Haha!

• varfördåför
    Den allsmäktige skrev 2011-03-20 13:42:41 följande:
    Har en Philips med påse, kanonbra, förutom när man klipper ner julgranen och påsen blir full och du inte har fler hemma. Haha!
    det är ju då det är så bra med en påslös.. bara tömma behållaren och fortsätta damsuga
  • LuMa

Har en electrolux utan påse, är riktigt nöjd. Gillar att den har så lång sladd som den har så den räcker nästan runt hela vårt lilla hus.

• Pimpinellan

Men hur ofta måste man tömma de påslösa då? Och är det inte äckligt med allt damm/skit som väller ur den? Jag vill ha en liten,lätt och okomplicerad dammsugare. En som den vi hade som bara höll i 4 år av nån märklig anledning! Inga mastodonter man ska släpa runt.

• varfördåför

våran är liten och smidig, lite för liten till 200kvm tyvärr, jag får tömma den en gång för nedervåningen och en för övervåningen om jag vill att den skall suga optimalt.

Jag tycker att dte är lite kul att se dammet :-P och det är så bra då man ser alla leksaker som man annars hade fått i påsen och aldrig sett mer. + att den har tvättbart hepa filter så den släpper ju inte ut en massa dam då man damsugar som många andra gör

• LuMa
    Pimpinellan skrev 2011-03-20 15:04:20 följande:
    Men hur ofta måste man tömma de påslösa då? Och är det inte äckligt med allt damm/skit som väller ur den? Jag vill ha en liten,lätt och okomplicerad dammsugare. En som den vi hade som bara höll i 4 år av nån märklig anledning! Inga mastodonter man ska släpa runt.
    Det beror nog helt på hur stora behållare dom har och hur ofta/sällan du dammsuger.
    Jag kan lätt dammsuga hela huset säkert 4 gånger utan att behöva tömma.
    Vill du inte ha någon mastodont så är nog electroluxen för stor för ditt tycke skulle jag gissa.
  • LuMa
    varfördåför skrev 2011-03-20 15:09:23 följande:
    Jag tycker att dte är lite kul att se dammet :-P och det är så bra då man ser alla leksaker som man annars hade fått i påsen och aldrig sett mer. + att den har tvättbart hepa filter så den släpper ju inte ut en massa dam då man damsugar som många andra gör
    Det där att kunna plocka ur leksaker är perfekt!
    Här ligger det ofta lego på golvet som åker med i dammsugaren i misstag och då är det ju bara att plocka ur det.
  • StilaM

Vi har en Electrolux UltraOne med påse. Den är hur bra som helst. Suger jättebra., lätt och smidig och lättkörd.

• Therese99

Skulle satsa på en Pro Aqua! Bästa dammsugaren/städmaskinen jag någonsin har haft! Är super nöjd!

• Pimpinellan
    StilaM skrev 2011-03-20 15:16:22 följande:
    Vi har en Electrolux UltraOne med påse. Den är hur bra som helst. Suger jättebra., lätt och smidig och lättkörd.
    Och kostar cirka? Att den är lätt är viktigare än sugförmåga vad gäller mig.
    Vi dammsuger inte så ofta-stort hus,inga barn- så kanske en påslös räcker bra länge här då. Nu kör vi med makens gamla åbäke och nä,den går inte an i längden!
  • StilaM

Vi köpte vår för ung ett år sedan för 1700 på SIBA. Vi dammsuger tre ggr/vecka och har både barn och katt. Hittills har vi behövt byta påse en gång! Förvånad

• jinxan
    Brunnsbo skrev 2011-03-25 23:16:56 följande:
    Det blev en Volta - påslös - den verkar kanon!
    Mamma till den finaste prinsen i världen..
Svar på tråden Inköp dammsugare? Påslös eller med påse? Nöjd eller missnöjd?