• Piggelin

Ergobaby - Perfomance, sport eller original??

Vi har bestämt oss för att köpa Ergobaby bärsele til vår lilla tjej som kommer i juni. Men nu när jag börjar titta runt så ser jag att det finns den vanliga, sport och performance?! Vilken ska man välja??

Min sambo är 190 lång men smal och jag är bara ca 163 lång och normal kroppsbyggnad. Läste nämligen att sport har lite längre axelremmar och höftbälte......så om det är längden på oss som avgör?!

• Svar på tråden Ergobaby - Perfomance, sport eller original??
  • emmysofi

Hej!

Jag har lite samma problem, men var och prova igår på Barnens hus med min 6 veckor gamla dotter som väger 5 kilo. Jag väljer mellan sport och performance.

Är själv 165 och normalbyggd, min sambo 190 och normalbyggd. Men det blir nog sport för min del för att tydligen är inte performance så bra att ha på sidan pga axelremmarna. Att det inte blir en original beror på att höftplattan inte är utskuren på den som de är på de övriga två, jag upplevde att man slog i låren lite i den när man gick lite högre med knäna.

Jag tyckte min tjej satt bra i sport utan babyinlägg, hade bara höftbältet lite högre upp än normalt. Sport är ju från 6 kilo och det väger hon snart, sen är hon stadig också. Nä, det blir nog att inhandla en i sport i blått idag :) Hoppas du blev lite klokare..

• Piggelin

Sådär över ett år senare;) Vi köpte original och den har funkat super, nu är dottern snart ett år och hänger ofta på ryggen:)
    Hoppas ni blir nöjda med sportversionen!

• emmysofi

Haha, jag trodde det var i år!! Bra att ni blev nöjda! Dock läste jag att någon tyckte tyget i sport blev för sladdrigt efter ett tag, men men, det lutar nog åt den ändå..

Svar på tråden Ergobaby - Perfomance, sport eller original??