• iaseia

Möblera en etta

Ja ska antagligen flytta till en 1a.  Just nu bor ja med två rum och kök, men använder typ aldrig köket att sitta i och inte heller vardagsrummet, ligger ofta i sängen och kollar dator osv...
    Så känner att en etta är bättre.
    Sängen jag har nu är inte min, den tillhör huset, så måste köpa en ny säng när ja flyttar, soffan  jag har är en tre sits plus två fåtöljer så den kommer ja ändå få göra mig av med, funderar då på om ja ska kombinera soffa och säng till en bäddsoffa så man kan göra de lite fint om man får besök och så dör.
    Nu undrar ja finns de några divan bäddsoffor de hade vart de bästa, vill ju dock köpa begagnat och diovan är ju rätt nytt så kanske inte finns så mycket sånt som har några år på nacken.

Hur har ni inrett en etta, den ja ska kolla på i morgon är på 16kvm. så de är ju inte så stort...
    Har även lagt intresse på upp till 30kvm.

• Svar på tråden Möblera en etta
  • Saaaraa

Vi bodde i en etta på 20 kvm.

Vi möblerade med en bäddsoffa, två fotöljer och ett litet bord. bodet kunde "fällas ut" till tre bord, Heter väl typ sidobord eller något sådant. Fotöljer och soffa var perfekt att ha när man hade gäster. Eftersom att man inte fick plats med köksbord(var bara kokvrå) så kunde vi även äta vid de små borden och sitta i fotöljerna.
    TV på väggen var väl ett måste nästan, det sparade mycket plats.

Att ha bara en säng när man bor så litet är kanske inte kul när man får gäster, men bäddsoffa är inte skönt att sova i under flera års tid.

M 071208. H 100227. Bebis BF aug/sept.<3
  • iaseia

Jag lever ganska mycket för stunden så de är inte helt omöjligt att ja flyttar om något år igen... hehe
    Den sängen ja har nu är inge vidare heller..
    Tältsäng har ja funderat på, beroende på vad de finns för utrymme att stoppa den i om man får besök.
    Eller en sån där säng man fäller ut från väggen.
    Tältsängar är väldigt skönna tycker ja, eller uppblåsbar kanske...
    Hehe

Tror de var på IKEA de hade ett bord som man kunde dra ut till tre, ett sånt kanske, eller sånt man hänger på väggen och bara fäller ut kan ju också vara smart.

Det är kokvrå i den här lägenheten ja ska kolla på i morrn, eller de e ens inte kokvrå utan kokskåp så vi får se hur den är helt enkelt.

Det ska nog gå ett år eller så i alla fall..  

• lövet

När jag bodde trångt så hade jag ett jätteshysst retrosoffbord som gick att omvandla till matbord - liknande detta http://www.blocket.se/stockholm/Flexibelt_retrobord_i_teak_32458517.htm?ca=11&w=1  eller detta http://www.blocket.se/stockholm/Soffbord__linne_porslinsskap_och_stolar_32585534.htm?ca=11&w=1 eller http://www.blocket.se/stockholm/Multifunktionellt_teakbord_32261610.htm?ca=11&w=1.   På 50-60 talet var det vanligt med soffbord som man enkelt kunde göra om till matbord ppå olika finurliga sätt med höjningsanordning och integrerade utdragsskivor. Kanonbra när man bor trångt! Soffbord till vardags och har man gäster och ska bjuda på mat så fäller man bara upp och tar fram några klaffstolar. Finns en hel del billigt på blocket och i secondhander om man vet vad man ska kolla efter.
    Köp en begagnad IKEA beddinge bäddsoffa - billiga och sköna att sova i. Superlätta att omvandla från soffa till säng.

Svar på tråden Möblera en etta