Kräm till frukost?
Är kräm okej till frukost? Tex med en smörgås och ett glas mjölk?
Är kräm okej till frukost? Tex med en smörgås och ett glas mjölk?
Det beror på hur du tänker?
-om man ska bli mätt?, få i sig ordentligt med näring, undvika för mycket socker osv?
Enligt mig är köpekräm ren skit (som man kan äta då och då) men i egenproduktion en helt okej produkt.
Det är efterrätt för mig. Man kan dock ha det istället för sylt på gröt.
Det äter vi ofta på sommaren, ibland till frukost men även som lunch och mellis.
Mest socker faktiskt...
Men jag äter faktiskt pannkakor som maträtt både till lunch och middag ibland och det är ju inte heller det bästa
Det åt jag varje morgon till frukost när jag var liten tills jag var åtta år eller nåt. Persikokräm eller jordgubbskräm med mjölk :P
Min son på 14 månader har börjat rata yoghurt, gröt och allt annat vi brukar servera på morgonen. Han hade säkert klarat sig bra på en smörgås men han äter inte så bra av det. Så sambon har serverat kräm ett par dagar och sonen äter jätteduktigt och tom smörgåsen åker ner i ett naffs.
Men jag är inte sådär himla förtjust i att barnen ska äta sockerbomber på morgonen. Så hur det med sockret egentligen? Finns det bättre sorter? Bättre att göra egen kräm?
Det finns ju krämer med mindre socker i / mer frukt istället.
Läs på innehållsförteckningen.
Annars kan du ju göra som första försöker skrev att göra egen kräm med bär.
Eller så kan du göra som min farmor och göra egen kräm av saft. Googla saftkräm eller ngt liknande.
Om man gör egen kräm är det väl nästan okej. Jag tycker dock det är efterätt eller nåt man kan få när man är sjuk. När jag gick på fritids fick vi alltid det till mellanmål men som sagt, jag tycker mer det är godis.