Anonym (finne) skrev 2011-03-21 14:32:55 följande:
Jag lånar tråden lite och hoppas det är OK.
Upptäckte för ca 3 veckor sedan en rätt stor (på ett ungefär 2 cm x 1 cm x 1 cm) knöl rätt högt upp på insidan av låret, man måste böja sig framåt för att se den och den syns inte bakifrån. Den försökte jag ju klämma men det gick inte, det enda det resulterade i var smärta i några dagar efteråt. Efter det har jag ignorerat den och tänkt att den försvinner väl. Men den är kvar och den är lika stor som innan. Jag har inga besvär av den mer än att det kliar lite där ibland. Jag rakar mig ibland men hade inte gjort det på länge då jag upptäckte den här knölen. Jag rakade mig några dagar efter det men jag var inte ens i närheten av området där knölen sitter med rakhyveln.
Ska väl tillägga att jag varit förkyld i två veckor och att det är en förkylning som blossat upp igen varje dag de senaste fyra dagarna. Hade bara feber första dygnet, har inte ont i halsen, är dock fruktansvärt rosslig och hostar upp mängder med slem samt snyter mig i snitt varje kvart.
Någon som har någon tanke om vad mitt kan vara?
Jag hade en sådan för ett tag sedan.. alltså större än de jag får nu. Jag gick till distriktssköterska med det och hon sa jag skulle klistra på en kompress dränkt i alsolsprit och byta varje dag.. gjorde så och efter några dagar så sprack den av sig själv och det läckte massa gegga :( men den försvann efteråt men lämnade efter sig ett fult ärr... nu får jag mest mindre sådana.. de kommer säkert av rakning o värme.. jag får köpa en sådan intim aftershave gel eller nått o se om det blir bättre...
sigge wilma skrev 2011-03-21 14:24:09 följande:
Om det är efter rakningen så se till att byta rakbladet ofta och smörj in dig efteråt med antibakteriell salva (finns på apoteket) eller badda med alsolsprit
Gör det inte ont att badda med alsol direkt efter rakning??