• Angelinas mamma

Mitt facebookkonto är kapat??? Behöver hjälp, har ni varit med om liknande???!!

Har idag under dagen varit inne på min facebook..
    Sen idag när jag kommer hem kan jag inte logga in, det står att jag skrivit fel lösenord???
    NEJ, jag har INTE skrivit fel lösenord.... sen kommer det fram att man inte ens kan söka på mitt namn i "sökrutan"?!? Mitt konto är helt borta??
    Alltså, ingen jag känner kan ha fått tag på mitt lösenord... frågan är nu om någon varit med om något liknande?

Och det är så förbannat svårt att skicka mail till någon support för att kolla vad som hänt, jag menar... en så stor internetsida borde väl ha högre säkerhet än så.. borde jag inte fått mail för att bekräfta att "någon" ändrat mitt lösenord, eller rentav raderat mitt konto???

Jag är flyförbannad just nu och tänker på alla mina fina barndomsvänner jag lyckats hitta och bilder osv osv....
    Någon som varit med om liknande, vad gjorde ni? Löste det sig?

KRAM!

• Svar på tråden Mitt facebookkonto är kapat??? Behöver hjälp, har ni varit med om liknande???!!
  • Gasolina

Kommer du ihåg någon du hade på din vän lista? Logga in på ett konto, kolla den vännens vännerlista ifall du finns kvar alls...

• Den allsmäktige

Glömt och loggat ut dig på någon annans dator?

• Angelinas mamma

Nej inte det heller, detta är bara helt sjukt. Men det som förvånar mig mest är den dåliga informationen om hur man ska gå tillväga efter en sån här grej.. känns riktigt obehagligt och man vill ju nästan polisanmäla!

• Gasolina

Jag hade en vän som fick sitt konto kapat men det kunde hon fixa via facebooks inställningar... du kan typ "redigera" din lösen till det som var innan det blev kapat...

www.bokig.blogg.se - sanna böcker!
  • Tenshii
    http://www.facebook.com/help/?topic=security

Det tog mig ungefär 2 sekunder att hitta från framsidan på Facebook.

Jag tycker inte att du ska lägga allt agg på Facebook här. Antingen så är det ett tillfälligt fel som gör att någon av deras användar-servrar har gått ner. Det händer ibland och det har varit en del annat strul ett tag nu så det är inte helt omöjligt.  Beror det inte på det så har du antagligen enbart dig själv att skylla, medvetet eller omedvetet så har du gjort fel på något ställe var på någon har fått tag på ditt lösenord och användare. Att "ingen" inte kan ha fått tag på ditt lösenord finns inte, det finns alltid sätt. Borttagna konton går dessutom att återsälla så det är inte alls kört om nu någon har tagit bort det. 

Man har möjligheten att få mail om någon är inne och rotar i ditt konto men jag tror att man måste aktivera det själv, det var inte ikryssat på mitt konto i alla fall. I slutändan så är det alltid användaren som har det största ansvaret över sitt konto. 99,99% av alla gånger saker som detta händer så är det användaren själv som har slarvat på något sätt.
  • Gasolina

Har du lyckats få igång ditt konto? Maila mig annars ska vi se om jag kan hjälpa dig

www.bokig.blogg.se - sanna böcker!
Svar på tråden Mitt facebookkonto är kapat??? Behöver hjälp, har ni varit med om liknande???!!