• Mamma och Fru

Skalbyxor från Isbjörn/nanook

Tänkte införskaffa skalbyxor till grabben från Isbjörn/Nanook och är tveksam över vilken storlek jag ska välja.

Han har nu en skaloverall från ovanstående märke, stl 86, och den sitter precis, på gränsen till kort i ärmarna.Ska jag köpa skalbyxor i stl 86/92 el ska jag ta 98/104??
    Han är 2 år och ca 85cm lång, innekläder har han mest i 92-98 just nu...

• Svar på tråden Skalbyxor från Isbjörn/nanook
  • alvide

Svårt men jag tror att 98/104 ganska pösigt.
    Min yngsta dotter är 95 cm lång och har precis börjat inviga str 98/104 i sina skalkläder. I höstas hade hon 86/92 och skulle egentligen kunnat haft det nu lite i vår oxå. Skalbyxorna sitter väldigt pösigt på henne men dock inte för stora.
    Risken med str 98/104 är att det blir för mycket slitage mellan benen då det kommer att gnida mot varandra konstant pga att de blir korvigt.
    Är han bara 85 cm så ska du nog köpa 86/92. Kontrollmät honom igen och var säker på att han inte har växt sen sist.
    Kolla gärna tillväxtkurvan och se vad han troligtvis blir i höst. De brukat följa kurvan bra. Köp storlek efter det sen.

• Dagsmeja

Jag tror absolut att du ska ta 86/92! Min son är 130 cm lång och har skalbyxor i 122/128 från Nanook, och de kan han sannolikt ha både denna och nästa sommar. Jag tycker att det stämmer ganska bra att välja Isbjörn-kläder efter längden och räkna med att de kan ha storleken fram till de är nästan lika många cm som nästa storlek.

Dessutom tycker jag att deras byxor generellt sett är längre än deras jackor, dvs ärmarna på overallerna blir urvuxna innan benen blir det.

• Mamma och Fru

Mätte han för en stund sen, 86 cm är han... smart att kolla kurvan och se den förväntade längden :)

• alvide

Haha... Dåg inte att det var du förstSkrattande

• alvide
    alvide skrev 2011-03-21 10:44:50 följande:
    Såg...
  • Mamma och Fru
    alvide skrev 2011-03-21 10:44:50 följande:
    hehe ;)
  • Mamma och Fru

Nu blev det så att jag struntade i att köpa skalbyxor från isbjörn och köpte ett par från H/H istället, de var billigare och jag var inte riktigt säker på storleken på isbjörn's, men ska fortsätta hålla utkik :)

Tack för hjälpen :)

Svar på tråden Skalbyxor från Isbjörn/nanook