• majblomman80

Kan illamående vara ett tecken på start ??

Hej!! Kan illamående vara ett tecken på start. Mår jättekonstigt. Nästan som jag är sjuk. Vill inte kräkas men mår fruktansvärt illa. Har gjort ett tag. Detta är min andra förlossning. Första kom 38+ 2 nu är jag i 37+ 2. bebis är fixerad. En annan fråga tror ni förlossning går lättare när det är tajt mellan barnen. Kommer skilja 19 mån....? Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan illamående vara ett tecken på start ??
  • Hannah76

Jag har inte mått illa nånting under båda mina graviditeter, förutom den dag de har kommit =)

• Makka Pakka

Har ju läst att kroppen kan förbreda sig på fl genom att t.ex. man kräks eller måste tömma tarmarna väldigt ofta. Tyvärr så kan det vara tecken på att det sätter igång snart eller så kan det vara så flera veckor till..

Jag sprang på toa flera ggr per dag sista veckorna när jag väntade första sonen, men fick veta av min BM att det var för att han låg så djupt ner i bäckenet och var stor så han tryckte på mina tarmar och magsäck.. det var så där kul.. aj!

Vet inte om det spelar roll hur långt mellan barnen man har, men det är helt klart "lättare" andra gången då första barnet har redan passerat där och kroppen är förbredd för det..

♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110605 ♥♥♥
  • Seem

Hallå. Jag är i vecka 38 och mår också jätteilla!! Inte heller så att jag behöver spy men är väldigt illamående och känner mig lixom lite sjuk. Började i morse. Hoppas det är ett tecken! Jag är rätt trött på det här nu. Är det fler som känt så här innan det va dax?

• Perickles

Samma här!
    Nummer två på gång och är i vecka 38+4.
    Idag ha jag kännt mig så underligt trött o slut, sovit när tillfälle getts o känner mig illamående.
    Inte hungrig alls, få se... få se...

• kattengustav

Jag har också börjat må illa idag och känner mig väldigt hänig på nått sätt. Helt slut i kroppen och vill bara vila hela tiden. Hoppas det är nått på gång. Är i vecka 39+0 idag.

• Seem

Jag kan inte minnas att jag kände så här innan det satt igång med mitt första barn men det verkar ju vara ett vanligt tecken på att det ev kan va på g.. Kan ni inte uppdatera om det händer nåt mer med er ikväll? Så spännande.. Jag har blivit helt knäpp av det här.. Har just lagt dottern och sitter verkligen bara och väntar på att nåt ska hända.. Kommer säkert gå över 2 v bara därför..

• majblomman80

... Har inte hänt nåt mer m mig idag. Äter mindre o magen mår sådär. Uppkörd på nåt sätt. Sovit mkt när lillan va på dagis mendey liksom hjälper inte... Tror psyket o oron gör mig sån här oxå?? Grubblar o analyserar sönder förlossningen.

• kattengustav

Här har det inte heller hänt nått än. Har haft sammandragningar, men inte så mycket. Har en tik som inte valpat klart än istället verkar det som.Så kanske ägnar mig mer i henne än i mig själv.

• loglady

Vaknade nu med lätt illamående och molvärk i ryggen. Väntar nummer 2 i vecka 39+4. Verkar inte ha hänt mer för er andra? Hoppas ändå att det kan vara ett tecken.

• Seem

Har inte hänt nåt här...suck. Illamåendet är dessutom över..

• kattengustav

Tror inte illamåendet har nått med det att göra. Var på kontroll idag och det hade inte hänt nått med tappen sedan dom kollade i torsdags. Men däremot så har fostervattnet börjat försvinna, så det blir igångsättning för min del i morgon.

• majblomman80

...ojdå grattis till bebis snart då!!! Inget för mig idag heller. Sammandragningar o ibland små doser av mensvärk som snabbt går över är det enda. Massa flytningar men det har jag iofs haft nästan hela tiden!!

Svar på tråden Kan illamående vara ett tecken på start ??