• Aprilbebisen 2010

Tips på weekend med barn 1-10 år i Sverige/Danmark

I år fyller mina föräldrar 70 år och de planerar att fira det tillsammans med min och mina syskons familjer. Vi är totalt 10 vuxna samt sju barn i åldrarna 1-10 år. Tanken är att vi ska spendera en helg i augusti/september någonstans i Sverige alt Danmark. Är det någon som har något bra förslag? 

• Svar på tråden Tips på weekend med barn 1-10 år i Sverige/Danmark
  • Villimey

Vart bor ni i Sverige? Bor mna i göteborgstrakten kanske mna inte vill åka dit av naturliga skäl

• Helena77

Legoland i Danmark

Örebro...lek och buslandet och Gustavsviksbadet är toppen!

Kryssning med nån schysst båt tex Birka Paradise och bo på Caribia...dom har stort äventyrsbad

• bustjejen
    Villimey skrev 2011-03-21 12:06:00 följande:
    Vart bor ni i Sverige? Bor mna i göteborgstrakten kanske mna inte vill åka dit av naturliga skäl
    Varför vill man inte åka till Lalandia om man bor i Göteborgstrakten??
  • älskarlivet81
    Villimey skrev 2011-03-21 12:06:00 följande:
    Fast de ville ju ha tips på weekend både i Sverige och Danmark.
  • bustjejen

Astrid Lindgrens värld tycker jag är roligt för alla åldrar.

Vi har bott med mina föräldrar (ca 70 år) och med barnen på Fredensborgs herrgård. Det var väldigt mysigt och trevligt.

• Villimey
    bustjejen skrev 2011-03-21 12:09:03 följande:
    Varför vill man inte åka till Lalandia om man bor i Göteborgstrakten??
    Göteborg som exempel då Dem ville ju ha restips på Dannmark och Sverige och bor mna i Stockholmstrakten kanske en weekend i Stockholm inte är så lockande.
  • bustjejen
    Villimey skrev 2011-03-21 12:14:55 följande:
    Göteborg som exempel då Dem ville ju ha restips på Dannmark och Sverige och bor mna i Stockholmstrakten kanske en weekend i Stockholm inte är så lockande.
    Men Lalandia ligger ju inte i Göteborg .

Det ligger i Danmark. En bra bit härifrån. Jag förstår fortfarande inte problemet
  • Villimey

Gotland bo på trevligt hotell och turista.
    Kolmårdens djurpark och deras vildmarkshotell aktiviteter för både barn och vuxna. Dem har spa.
    Hasseluddens japanska spa i Stockholm. Dem har barnaktiviteter under sommaren. Spabehandlingar.
    Nådendal utanför Åbo spahotell och muminvärlden.

• Villimey
    bustjejen skrev 2011-03-21 12:16:44 följande:

Det ligger i Danmark. En bra bit härifrån. Jag förstår fortfarande inte problemet
    Men dem ville ha resmål även i Sverige! Se ts. Göteborg ligger i Sverige förstår du
  • älskarlivet81
    bustjejen skrev 2011-03-21 12:16:44 följande:

Fast de ville ju ha förslag på resmål i Sverige och Danmark..
  • bustjejen
    Villimey skrev 2011-03-21 12:18:38 följande:
    Men dem ville ha resmål även i Sverige! Se ts. Göteborg ligger i Sverige förstår du
    Ok, jag kanske är trög men jag fattar fortfarande inte
    Ts ville ju ha  resmål i Sverige alt. Danmark
    Vad finns det för naturliga skäl att inte vilja åka till Lalandia i Danmark om man bor i Göteborg?
    .
    Det var ju det du skrev från början.

Jag bor i Göteborg så jag vet var det ligger .
  • Villimey
    bustjejen skrev 2011-03-21 12:23:04 följande:
    Ok, jag kanske är trög men jag fattar fortfarande inte
    Ts ville ju ha  resmål i Sverige alt. Danmark
    Vad finns det för naturliga skäl att inte vilja åka till Lalandia i Danmark om man bor i Göteborg?
    .
    Det var ju det du skrev från början.

Jag bor i Göteborg så jag vet var det ligger .
    Mitt inlägg var inte menat mot lalandiasvaret, det är du som har hakat upp dig på Lalandia.

Nu skrev jag Kolmården som förslag och bor ts i Norrköping vill hon antagligen inte åka till kolmården och bo på hotell.Förstår du?

Kanske dags för liteKaffe?

• bustjejen
    Villimey skrev 2011-03-21 12:28:58 följande:
    Mitt inlägg var inte menat mot lalandiasvaret, det är du som har hakat upp dig på Lalandia.

Nu skrev jag Kolmården som förslag och bor ts i Norrköping vill hon antagligen inte åka till kolmården och bo på hotell.Förstår du?

Kanske dags för liteKaffe?

Okidoki. Tror jag fattar.

Tar mig en kopp Kaffe 
  • Dixie

danmark har ju många stugor att hyra - så jag hade nog försökt hitta ngt i danmark - det finns ju flera parker i danmark, tex Knuthenborg med safari och därifrån är det inte så långt till Mön (mycket fint) och även BobBon land!

Svar på tråden Tips på weekend med barn 1-10 år i Sverige/Danmark