• twentyone

Fick barn förra lördagen nu feber, men inget annat?

Har fått feber, men utan några andra krämpor.
    Börjar ändå bli lite orolig eftersom jag var så korkad och badade badkar i onsdags kväll, visste inte att man inte skulle det.

Vad kan det vara? Tänker på livmoderinflammation eller mjölkstockning. Men de skulle man väl känna av i så fall?
    Brösten spänner men inte mer än dom har gjort innan, och tempen ligger bara på 38 änsålänge?

Vad ska jag vända mig om de blir värre? Vårdcentralen, bb eller gyn?

• Svar på tråden Fick barn förra lördagen nu feber, men inget annat?
  • Ylle

så kort tid efter förlossningen kan du nog vända dig till bb.

ring och hör för säkerhets skull... 38 graders feber är väl ingen fara, men man vet aldrig.

• twentyone

Ringde nu, skulle avvakta och se om det blev värre, i så fall skulle jag ringa akuten.
    Tack för era svar!

• Emelie Olsson

Jag fick också feber en vecka efter att vi kommit hem från BB, men jag fick till svar att man kan få det när man börjar amma! Och febern höll i sig i 3 dagar värst på kvällarna!

• lovelylocks

ja fick åxå feber ef förlossningen, jag var kvar på neon me sonen när det hände så jag frågade personalen o de sa att kroppen kan reagera så när mjöken rinner till. så jag skulle inte tippa att det är ngn fara! har du blivit inflammerad i livmoderns ska du vissta känna av andra symptom med, men e det bara febern beror det nog på mjölken.

• Linda xxx

Jag fick två veckor efter förlossningen feber med extrem frossa...jag kunde inte bära min dotter...
    hade inte en tanke på livmoderinfektion eller liknande och ringde mannen för att han skulle komma hem och hjälpa mig med dottern...

hade ändå i bakhuvudet att man nog ska ringa förlossningen/bb ändå så jag gjorde det och dom sa till mig att komma in med en gång...eh, neh det kan jag inte sa jag, min man är på väg hem (vi hade ingen bil så han tog tunnelbanan) men hon var stenhård i andra änden...jag skulle in med en gång...
    enveten som jag är så väntade jag på mannen ändå och ville avvakta, jag ahde ju bara feber lixom! Och vem vill med feber och frossa åka tunnelbana till sjukhuset? inte jag...
    Men till slut ringde jag grannen och frågade om dom hade lust att köra in oss och det hade dom...
    Väl där blev jag omhändertagen med en gång och inlagd för livmoderinfektion...
    Jag var inlagd en vecka med antibiotika...värsta veckan i mitt liv, sån feber jag hade då har jag ALDRIG haft...
    Så jag rekomenderar dig att åka in så fort du känner att febern är mer än lite grann...

Det är antagligen bara mjölken som rinner till då kan man ju få feber men ville ändå "varna"

Kram, krya på dig!!

• många

Hej.

Jag fick också livmoderinflammation, men jag hade betydligt högre feber då (en bit över 40 EFTER två alvedon). Dessutom luktade avslaget jätteilla. Blev också inlagd med antibiotikadropp i 3 dagar.
    Fy för att må så dåligt och samtidigt ha en liten bebis att ta hand om!! Men det var så skönt när man blev frisk igen. Då fattade man hur kass man hade mått innan- jag har aldrig varit så trött i hela mitt liv...Men jag trodde länge att det hörde till hela bebisprylen att vara trött och dessutom sa de till mej på bb att det bara var mjölken som rann till så jag gick nog med det onödigt länge.

Mitt råd är att kolla upp det om febern håller i sig. Det finns ju hjälp att få! Sen vill jag bara säga också att en infektion i livmodern inte alls påverkar framtida graviditeter. Det kan vara skönt att veta om det nu mot förmodan skulle vara det.

Hoppas du mår bättre redan!

Kram

• marina81

ring bb..jag fick mjölkstockning..men fattade inte vad som var fel..hade feber o frossa i två dygn innan jag hörde av mig till bb..bättre fråga en gång för mycket!

• twentyone

Hrm, tack för alla svar.
    Skitskumt detta. Igårkväll steg feber till 38,8 dom värst.. sen höll den sig där hela natten tills imorse...då var den nere på 37,5 igen... men sen har den varit mellan 37,5-37,7 hela dagen. Går liksom inte ner helt men stiger inte heller.
    Ska se hur de är inatt, ringer vårdcentralen imorgon annars så får dom kolla upp det.

Tycker jag har liiite mensvärk, men de är svårt att veta om de är inbillning eller inte...annars inget konstigt..

Svar på tråden Fick barn förra lördagen nu feber, men inget annat?