• Bebis sugen

Inte äl enl blodprov men varför visade gravtest svagt positivt?

Har ätit pergotime och fått en äl spruta som togs fredag den 4/3. Tog ett blodprov tors den 10/3 som jag fick veta idag att det visade på INGEN äl. Måndag den 14/3 fick jag en sparsam blödning som höll i sig 4 dagar, mörka klumpar 2 dagar. Inte speciellt ont.
    Tog ett gravtest på fredag 18/3 som föst visade neg men efter en kvart var det svagt svagt positivt.Spökstreck? Tog ett nytt igår söndag men då var det negativt.

Jag fattar ingenting. Kan man lita på blodprovet (ingen äl)? Men vad har jag haft för blödning då?
    Stort behov av hjälp, snälla!

• Svar på tråden Inte äl enl blodprov men varför visade gravtest svagt positivt?
  • Hjärtefröjd

ÄL-sprutan kan sitta kvar i kroppen ett bra tag. 14 dagar låter i och för sig mycket, men uppåt 10-12 dagar är nog inte ovanligt.

Eller så hade du ÄL (trots att blodprovet visade på motsaten) och du plussade men fick tidigt MF/mens.

• Bebis sugen

Men varför skulle blodproet visa fel?
    Konstig också om jag varit ravid och 2 dagar senare visar det negativt, eller?
    Kan ju ha varit ett sk spökstreck? Jätte jätte svagt och tunnt var det.

• Ladycocos

blodprovet visade troligen inte fel! blödningen kan du få eftersom du fått Pergo coh ÄLspruta! de hormonerna lurar ju kroppen att tro att du ska ägglossa..

• Hjärtefröjd

Samtidigt är det ju ovanligt att man inte ägglossar efter att ha tagit en ÄL-spruta. Kollade du med VUL om du hade några äggblåsor?

• Bebis sugen

Jag hade 1 äggblåsa måndagen före ( 4 dagar före äl sprutan) som var 16 mm. Enl ältesterna fick jag äl lördag kväll/söndag morgon. Fast å andra sidan har jag hört att ovitrelle kan visa på ägglossning på testerna upp till 12 dagar efte pga hormonet.

Jag fattar verkligen ingenting vad som händer med min kropp :(
    Tack för att du tar dig tid ch svarar!

• Hjärtefröjd
    Bebis sugen skrev 2011-03-21 19:00:42 följande:
    Jag hade 1 äggblåsa måndagen före ( 4 dagar före äl sprutan) som var 16 mm. Enl ältesterna fick jag äl lördag kväll/söndag morgon. Fast å andra sidan har jag hört att ovitrelle kan visa på ägglossning på testerna upp till 12 dagar efte pga hormonet.

Jag fattar verkligen ingenting vad som händer med min kropp :(
    Tack för att du tar dig tid ch svarar!
    Om du har en äggblåsa på 16 mm och tar Ovitrelle så är chansen att du får ÄL extremt hög. Men när du har tagit ÄL-sprutan så funkar inte ÄL-testerna längre, eftersom de precis som du säger reagerar på HCG-hormonet i sprutan.

Min läkare säger att man kan ha svag ÄL, vilket ger låga progesteronvärden. Exakt vad som menas med svag ÄL vet jag dock inte.
  • Bebis sugen

Jag har trott på att jag haft äl, men när jga får veta att jag ej haft äl enl blodprovet blir jag verkligen förvånad. Varför denna tidiga blödning då undrar jag. Men nu ska jag få ta ett till blodprov och se vad hcg värdet är.

Måste fråga läkaren vad värdet var på äl, har legat på ynka 2-3 tidigare, men borde ju vara högre med tanke på äggblåsan. Jag har också trott att ovitrelle ger äl.

Svar på tråden Inte äl enl blodprov men varför visade gravtest svagt positivt?