Allvarliga problem med förhud och ollon
Hej
Jag ska fatta mig kort men ändå informationsrikt:
Två problem som så vitt jag förstått hänger ihop och är orsaken till varann ungefär:
Min förhud är så trång så att jag inte kan dra tillbaka den helt vid erektion (utan att det gör jävligt ont och att dasen liksom stryps åt så det känns som man stryper till blodflödet till den,,,
Mitt ollon är otroligt känsligt, så vidröring innebär en otrolig smärta, no joke.. Att rengöra där nere är jättejobbigt gör ont och tar tid.
Min f.d bästis sa att känsligheten på ollonet hör ihop med att min förhud är så trång.. stämmer? När jag var yngre så gick jag till ungdomsmottagningen, och allt dom babblade var vätskebaserad xylocain som jag skulle skvätta på ollonet för att det skulle bedövas, därmed kunna ha sex.... nu i efterhand känns det som dom ville göra det väldigt enkelt för sig själva, sant?
Så vad ska jag göra egentligen?
Jag tror det finns lite olika saker man ska pröva innan man funderar på kirurgiska ingrepp?
Att försöka tänja på förhuden...??
Att försöka "härda" ollonet tex genom att först hålla det i varmt vatten länge och efteråt försöka röra det,, för att eftersträva att ollonet "vänjer sig" vid beröring, sant??
Sen slutligen finns det väl också en minimalistisk omskärelse,, dvs bara nån centimeter av penis-topp-huden,,,?? Som skulle göra det möjligt för min förhud att kunna dras bak normalt.... skulle detta också leda till att själva ollonet blir mindre känsligt,, och normalt??
Sen är jag otroligt nyfiken på hur vanligt detta är egentligen?? Jag har hittat få forums-inlägg om just detta,, jag har fått fram om känsliga ollon,, men inte så känsliga ollon så det gör jätteont,,, när jag sökt på engelska får jag fram hypersensitive penile head.
Jag skulle verkligen vilja ha råd, hjälp och stöd angående det här tunga ämnet.
Jag är idag 24 år och känner att jag tror jag är tillräckligt stark för att ta mig an det här problemet på allvar.
Det enda som gör mig sjukligt orolig är att jag är rädd för att bli fel-behandlad av läkare och så, dvs att jag ska bli värre... jag har nämligen läst en hel del om behandlingar som gått snett, mycket pga eftervård.