• MammaTillV

Det finns inga tuffa ovanliga pojknamn!!!

Jag har en driljon fina ovanliga flicknamn men vad fan ska ungen få heta om det blir en pojke? :-O Jag behöver hjälp här. Det finns 2 namn som jag gillar men kan inte döpa till de eftersom det ena av de heter min syrras fågel, Rox. Och det andra heter en hund som våran förra hund är mamma till så det blir ju också fel, Kingston.
    Jag ÄLSKAR de namnen och förutom det så har jag inte hittat ngt annat namn alls som liksom duger... :-S Jag vet att jag är kräsen men det handlar om mitt barn så jag har rätt att vara kräsen. :-S
    Jag vill absolut ha ett ovanligt namn men ändå fint, kan ngn hjälpa mig? Liknande som de ovanstående namnen vill jag ha, ett tag funderade jag på Quentin också men, njaaej. Känns helt hopplöst.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-21 20:51

Just ja, jag gillar namnet Lucifer också men det har ju lite fel associationer på ngt sät... fast det är ju lite vanligare men fint på ngt sätt, om det kanske hjälper er...

Det får inte börja på V också. Min dotters namn börjar nämligen redan på ett V.

• Svar på tråden Det finns inga tuffa ovanliga pojknamn!!!
  • Cia o krabaten

Jag tycker att Dexter är coolt, och gillar du Rox och Kingston är det ju lite samma stil, eller?
    Seth är också lite annorlunda. 

• Alexis mamma

Min pojkar heter Ozzy ALEXIS Neo och NEO Romeo Caspian Amadeus....Ozzy och Caspian är tuffa tycker jag, Dexter, Leon, Winston, Rex, Phoenix, Xander, Zeb m.fl är andra tuffa namn...

• Evelijna

Sid hade jag en elev som hette, det är rätt ovanligt.
    Vince är ju fint med! Min första pojke ska heta Loa, kanske inte så tufft men ändå.
    Norton kanske?

• MammaTillV

Rex är fint tycker jag ska fundera på det, har haft en hund som har hetat det en gång så, men den finns ju inte längre så kanske kan funka, beror på hur man ser på saken, haha.
    Dexter, rätt sött men lite vanligt...
    Seth går bort direkt, låter lite väl amerikanskt...
    Ozzy gillar jag också väldigt mkt men jag vill ändå inte döpa den liksom efter ozzy i förnamn ändå... Fast namnet är snyggt.
    Av ngn anledning gillar jag generellt sätt namn med x i, dock ovanliga sådana. Som namnförslag till flicka har jag många sådana namn, typ Trixie , Pixie osv...

Keep ém coming ;-P

• MammaTillV
    Evelijna skrev 2011-03-21 20:59:08 följande:
    Sid hade jag en elev som hette, det är rätt ovanligt.Vince är ju fint med! Min första pojke ska heta Loa, kanske inte så tufft men ändå.Norton kanske?

Hade min flicka varit en pojke hade hon hetat Vincent faktiskt :) det är så himla gulligt, fast det är rätt vanligt så gillar jag det ändå, Det går dock bort denna gången eftersom hennes namn börjar på V så vill jag ha en annan begynnelsebokstav på denna...
    Norton tilltalar mig tyvärr inte :-S Annars är det väl ovanligt så det hade ju kunnat vara bra...
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel
    www.svenskanamn.se

www.alternativebabynames.com/

sylvester kanske?

Finns en jättebra bok som heter:
    vad ska babyn heta? där finns det miljoner olika och ovanliga namn,,,, tror den brukar finnas på biblioteket

annars är det väl att läsa böcker och se mycket film som är ett altenativ för att hitta många unika namnGlad

Själv älskar jag namnet Viljam men det är stavningen som är ovanlig och inte namnet, e typ ett gammalt fornnodiskt namn om jag inte minns fel,,,

ska se om jag hittar bokenFlörtden ska ligga här nån stanns

Lycka till
  • MammaTillV
    Vemdär skrev 2011-03-21 21:09:23 följande:
    Leon!
    Ta inte illa upp nu men jag tycker faktiskt det är rätt fult... :-S
  • MammaTillV
    Livetäenbiltvättmenjaharencyckel skrev 2011-03-21 21:10:24 följande:
    www.svenskanamn.se

www.alternativebabynames.com/

sylvester kanske?

Finns en jättebra bok som heter:
    vad ska babyn heta? där finns det miljoner olika och ovanliga namn,,,, tror den brukar finnas på biblioteket

annars är det väl att läsa böcker och se mycket film som är ett altenativ för att hitta många unika namnGlad

Själv älskar jag namnet Viljam men det är stavningen som är ovanlig och inte namnet, e typ ett gammalt fornnodiskt namn om jag inte minns fel,,,

ska se om jag hittar bokenFlörtden ska ligga här nån stanns

Lycka till
    Jepp har testat det men hittar bara ett ton snygga flicknamn och det är ju inte det jag har brist på... ;-P

hm, får väl gå på bibblan då om du säger det så hehe
Svar på tråden Det finns inga tuffa ovanliga pojknamn!!!