• mammatalman

plaggets ålder

hur gammalt är ditt äldsta klädesplagg som du fortfarande använder och när köpte du senast ett plagg som du använder. det handlar om hur länge det har varit i din ägo. inte om ni köpt nå på loppis eller så

jag måste tänka lite men tror att mitt nyaste plagg är köpt för 1-2 månader sen och det äldsta måste jag fundera på

• Svar på tråden plaggets ålder
  • Kazeer

Mitt äldsta klädesplagg är nog min vinterjacka som jag köpte under andra halvan av 1990-talet.

Den nyaste plagget är en skjorta som jag köpte för en månad sedan.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Annika i Gbg

Jag har en svart västklänning som jag ägt i 15 år. Jag använder den inte så ofta, faktiskt mest vid begravningar numera men den är klassisk och snygg. Oh ja, sedan är det min mockajacka. Den har jag haft i 25 år och då var den en gåva från min mamma som köpte den 1957. Den är sliten men så snygg. Drömmer

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Annika i Gbg

Oj, glömde andra delen av frågan. Min Onepiece kom i fredags, absolut mitt senaste inköp!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • Cia o krabaten

Nyaste måste vara trosor för ca 1mån sedan, på Maxi
    Äldsta är T-shirts från när jag spelade basket på riktigt, dvs kasnke -95? Funkar utmärkt att träna i fortfarande. 

• enny signatur

Nyaste, tja kanske en månad, någon tshirt. Älsta var klurigare. Jag har ju få saker i samma size som när jag var väldigt ung.. kanske 4 år ungefär *tänker* som jag faktiskt använder.
    Jag har ju gamla kläder som är över 10 år kvar men de används mellan aldrig till väldigt sällan. 

• astalacasta

Mitt äldsta klädesplagg är en kjol som min mamma hade på sjuttiotalet som jag fick när jag var tonåring. Den har jag ägt i 26 år.

Sedan har jag en kjol som jag använder ganska ofta som jag köpte 1991.

Mina nyaste plagg kom i posten för ca en vecka sedan.

• SilverEmma

Mitt äldsta plagg är en svart kjol. Köpte den för 11 år sedan på GeKås för 50 kr.

Mitt nyaste plagg är en lila klänning från Lindex för 150 kr som jag gifte mig i.

Då var man fru då!
  • AstraTrillian

Älst är ett par snygga klassiska svarta stövlar med klack som jag haft i kanske 15-20 år, innan var de mammas. Nyast är en blommig maxiklänning från HM för 200:- inköpt för 1,5 vecka sedan och redan mycket välanvänd.

Svar på tråden plaggets ålder