• smulis 87

Göteborg centralstation till Liseberg

några frågor till er där ute ..

Vad kostar de att åka spårvagn till Liseberg från centralstation?
    vad långt är de?
    hur länge tar de?

räcker tiden till?
    11-16 eller..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 17:00
    ni kanske har tips på nått billigt bra hotell för 4 vuxna och 4 barn på 10, 9, 6 och 2?

• Svar på tråden Göteborg centralstation till Liseberg
  • Majsan70

Det tar väl en 10 minuter och är ca 4 hållplatser. Med sms biljett kostar det 21 kronor ca.

11-16 hade aldrig räckt för oss. Vi tar en heldag när vi är där för att verkligen njuta.

• Watchbitch

Det kostar 25 kr för biljetten (sms-biljett billigare)
    Tar ca 5-7 min med spårvagnen
    Hmm, Tar ca 20-25 min att gå (vet inte hur långt?)

Jaa, det gör det nog, men mer tid är nog bra om man gillar att åka eller om det är köer och mycket folk..

Ha det så kul=) 

• Guslageran

Hur många är ni som ska åka och ålder?
    Det finns en typ utav värdekort man kan köpa på Pressbyrån och ladda på med pengar. Det går även att skicka sms eller köpa ett Göteborgskort som ger fria spårvagnsresor och gratis inträde på Liseberg bland annat.
    Runt 20kr kostar det iallafall för en vuxen vid sms biljett.
    Du kan gå in på http://www.vasttrafik.se och läsa mer eller Göteborgs hemsida.

Från centralstationen tar det ca 10 minuter med spårvagn. Spårvagn 5 mot Torp och 4 mot Mölndal är exempel på vagnar som går dit.

Angående vistelsetiden är det svårt att säga. Är det i sommar ni ska dit så får man nog räkna med över en timmes kö till de populäraste karusellerna.

• smulis 87

vi är 4 vuxna och 4 barn på ålder 10,9,6 och 2 1/2 år
    de öppnar väl inte förens 11 tyckte ja mig se..
    och vi kommer in till centralen 10.15 och tåget hem går 16.30 gick ingen senare =/

• caroline88

Jag hade inte tyckt att 5timmar hade räckt.. Kan vara mycket folk och mat ska väl in oxå i schemat! Ni kan inte ta inte på något billigt vandrarhem eller något? Och ta tåget hem
    Nästa dag?

• smulis 87
    caroline88 skrev 2011-03-21 21:45:59 följande:
    Jag hade inte tyckt att 5timmar hade räckt.. Kan vara mycket folk och mat ska väl in oxå i schemat! Ni kan inte ta inte på något billigt vandrarhem eller något? Och ta tåget hem
    Nästa dag?
    ja de är ett alternativ =)
    men tänkter vi skulle klara de på en dagstur..
  • Göteborgstjej

Vi bor i Göteborg och har nog aldrig varit där så lite som 5 timmar. Ni kommer inte hinna med allt, om ni inte råkar komma dit en dag med så otroligt dåligt väder att det är i princip tomt.

• smulis 87
    Göteborgstjej skrev 2011-03-21 22:43:28 följande:
    Vi bor i Göteborg och har nog aldrig varit där så lite som 5 timmar. Ni kommer inte hinna med allt, om ni inte råkar komma dit en dag med så otroligt dåligt väder att det är i princip tomt.
    ahh okej.. men jag får kolla över en annan dag helt enkelt så vi kan sätta oss på ett senare tåg hem :)

snällt av er att svara :DD
  • Göteborgstjej

en annan tidsgrej är ju att om man kommer sådär kvart i 11 som ni ca kommer vara där kommer det vara JÄTTEköer för att komma in, och sen kö igen för att köpa biljetter. Det tar ju också ett bra tag av er tid..

Svar på tråden Göteborg centralstation till Liseberg