• Anonym (hon)

Toalettpappret fastnar när jag torkar mig...

Toaletttpappret fastnar alltså i mitt underliv när jag har torkat mig efter att ha kissat. Är ett jätteproblem för när jag sedan ska försöka ta bort pappret med handen och vatten, irriterar jag i mitt underliv och får små sår.

Nägon annan med samma problem?
    Vad kan man göra för att pappret inte ska fastna?

Jag är en kvinna

• Svar på tråden Toalettpappret fastnar när jag torkar mig...
  • emelillen

köp ett annat märke på pappret...

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Eisa

Låter som att du är torr i underlivet?

• Anonym (hon)

Jag trodde att pappret fastnade pga. vätan efter att ha kissat. Och då är jag ju inte torr.

Jag har provat olika toalettpapper. Men det har inte alltid varit så här.

Fastnar det lättare när man är torr?

• emelillen

tycker det är jättestor skillnad på vilket papper man väljer... 
    lambi fastnar ju bara man tittar på det... icas egna är helt okej, edets är bra (enligt mig.) 
    prova smörj dig med lite babyolja om du är torr. 

Loppan ♥ född 2010-05-05 | Bebis i magen ♥ BF 2011-07-29
  • Eisa
    Anonym (hon) skrev 2011-03-21 21:44:44 följande:
    Jag trodde att pappret fastnade pga. vätan efter att ha kissat. Och då är jag ju inte torr.

Jag har provat olika toalettpapper. Men det har inte alltid varit så här.

Fastnar det lättare när man är torr?
    jag skulle tro det. Visst, det finns kiss men inget smörjande
  • Anonym (olja)

När du duschar, tvätta dig med olja och om pappret fastnar använd olja tillsammans med vattnet.

• crazy mom

Tror det främst handlar om papperskvalitet. Jag känner igen problemet och det är så jävla störigt...  H-emma kör vi ekorrappret - Serla. Det är okej!

• Anonym (hon)

Jag rakar mig inte, men jag kortar ner med sax.

jag har edit. finns det någon speciell sort som är bra?

När jag smörjer in mig med olja upplever jag det som om pappret fastnar lättare

• bahar84

De kan va klippningen som kan va besväret försök få de balsamerat på håret eller vaxa dej helt en gång och låt de växa ut då ser du skillnad.

• Anonym
    bahar84 skrev 2011-03-21 22:21:23 följande:
    De kan va klippningen som kan va besväret försök få de balsamerat på håret eller vaxa dej helt en gång och låt de växa ut då ser du skillnad.
    Men det fastnar ju inuti fittan?
  • Anonym (eh)

man ska väl ändå inte torka sig INNE i mufflan?!?!?!?!?!? dummaste jag hört...
    inte konstigt det fastnar om man gör det. 

• Anonym (JP)

Jag har samma problem med toapappret på jobbet: fastnar i könshåret. Det är sånt där billigt grått papper. Lösning: Duscha bort det när jag kommer hem, alt. ta med eget papper :-=

• Anonym

vik papperet och "dutta" eller "klappa" torrt istället för att "dra" papperet längs musen. då fastnar det inte, och man behöver inte torka emellan blygdläppar osv. det räcker att vika till en ruta och klappa den mot utsidan.  är det pyttelite fuktigt kvar emellan så är det bara bra för underlivet. man ska inte vara där och torka tills det blir snustorrt, det är inte naturligt och det kan göra att du får sprikor/svamp/infektioner osv.

• Tuzzelin

Kan de vara skadligt på nåt sätt att jättesmå bitar fastnar i underlivet. Alltså inte hela vägen in utan mellan blygdläpparna. Så nojjig nu när jag är gravid.

• Anonym (.)

Jag har haft samma problem en längre tid. Sen fick jag reda på att jag hade en svampinfektion i underlivet. Efter behandling upplever jag inte samma problem med toapapperet. Kanske är det svamp som bidrar till detta problem?

Svar på tråden Toalettpappret fastnar när jag torkar mig...