• Thessiss

Kissar igenom blöjan på natten!

Hejsan..

Min son som är 2½ år kissar igenom blöjan på nätterna...
    Är inte varje natt men det händer kanske 3-4 ggr i veckan...

Vet inte vad jag ska göra, börjar bli tokig på att det alltid luktar kiss i sängen...
    Byter alltid blöja innan han somnar.

Han äter en flaska välling innan han lägger sig och efter det byter jag blöja på honom..

Någon som har något tips på hur man kan undvika att han kissar ner sig på nätterna??

• Svar på tråden Kissar igenom blöjan på natten!
  • TheMother

Min son är också 2.5 år. Har varit en stor vällingdrickare och kan fortfarande ha tvärfulla blöjor på morgonen, men de har bara läckt ett fåtal ggr, och det först på morgonen efter att han vaknat och kommit och lagt sig hos mig t.ex.
    Vad har ni för blöja till honom? Vi kör på Libero, Comfort fit. Liberos byxblöja går absolut inte nattetid, den tycks inte klara av lika mycket kiss eller sluta vidare tätt när sonen låg ner, för den kunde läcka även dagtid vid lunchvilan.

Hur mycket senare byter du blöja på honom efter vällingen förresten? Det lär väl ta en liten stund från att han ätit tills han kissar, så det bästa i så fall är väl att vänta med att byta tills du ska gå och lägga dig?

• Thessiss

Hans blöjor är i storleken 11-25kg eller 12-25 kg beroende på märke...Han väger drygt 13 kg... Så större blöjor kan han inte ha tyvärr..

• Thessiss

Vi har använt de flesta märkena... Allt från Pampers olika sorter,Liberos olika, euroshoppper,willys,lidl coop Ja i stort sett alla märken som finns...
    Inte huggies däremot för de tål han inte...

Jag brukar vänta minst 45 min efter han ätit vällingen innan jag byter på honom

• Odetta

Vi hade samma problem, men vi har hittat en lösning

Ha dubbla blöjjor! En vanlig först och sedan en byxblöja över! Klarar byxblöjan sig och förblir ren så kan man ju använda den som första dagblöja, i annat fall fångar den upp det som läcker ut

Och ett tips: den vanliga blöja underst...ha den i en storlek som passar precis! Om man tar en större storlek så har lilla snoppen mer plats att inte ligga kvar neråt och resultatet blir en blöt mage ändå, trots dubbla blöjor

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Thessiss

odd: Tack för tipset... Det ska jag testa, få se om det funkar på lillen här hemma med..
    Är så jobbigt att byta i sängen flera ggr i veckan för att han kissar igenom...

• bollanmollan

Samma problem här, ska testa tipset du fick.

• Kumari

Vilken typ av blöja har ni, byxblöja eller vanliga?

Vår äldsta son kissade ofta igenom byxblöjan så  vi bytte tillbaka till den vanliga typen.  

• Thessiss
    superblondinen...
    Tack för tipset.. Men får detta verkligen plats i en liten blöja... Tyckte de verkade så stora skydden?!
    Helt klart värt att prova iaf =)

Kumari: Vi har användt både byxblöja och vanlig blöja.. Men det har läckt från båda =(

Våran son är en riktig storkissare, känns som han kissar flera liter typ Obestämd
Svar på tråden Kissar igenom blöjan på natten!