• Hootenanny

Ont i fötterna!!

Hej hej,

Har nyligen flyttat och får så väldigt ont i fötterna på slutet av dagen.  Kan det vara så att det är för hårda golv hos mig? Jag bor i en hyresrätt och undrar vad det fionns för regler för det, inte kan det vara rätt att det får vara hur hårt som helst? Och det vet man ju inte innan man flyttar in... hur hårt golver är! 

Någon som har synpunkter eller råd?

Måste sätta upp fötterna nu :)) 

• Svar på tråden Ont i fötterna!!
  • Annanym

Det kan vara precis vad som helst som orsakar att du får problem med fötterna. Som "äldre" (jag är 45+) får man lättare ont i fötterna, det kan t ex bero på nedsjunkna fotvalv som det heter, eller att du fått skador på fötterna pga t ex dåliga skor. Du kan t ex prova att avnända Crocs (Foppa-tofflor) inomhus för att se, om det hjälper. Inte så snyggt, men är du ensam hemma är det ingen som ser det. Gissningsvis tror jag inte att det finns några regler som du kan använda i det här sammanhanget; man får ju t ex ha stengolv i en bostad och sten är väl det hårdaste material som går att ha.

• Hootenanny

Tack för svar! (ursäkta lång frånvaro från FL!)

JO, det där med stengolv tänkte jag ju inte på...

Problemet har försvunnit nu och uppstar bara de 5 första stegen efter att jag har suttit/legat ett tag, så det var nog inte golvet men något annat- vet bara inte vad... 

Svar på tråden Ont i fötterna!!