• Lyxig

Vilken barnförsäkring har du?

Barnförsäkring, vilken är bäst? Min son blir snart 6 månader så jag måste teckna en snarast men vet inte vilken man ska välja?

Skriv gärna med för- och nackdelar med er försäkring :)

• Svar på tråden Vilken barnförsäkring har du?
  • mithrandil

Alla i vår familj har skandia. Tror jag valde det för att jag själv har goda erfarenheter av dom.
    Hade psoriasis när jag var yngre och när jag blev 18år betalade de ut 78.000kr i ersättning för det utan att vi ens bett om det. men nackdelen är att sjukdomsförsäkringen inte följer med när man blir 26år.

trygghansas sjukdomsförsäkring kan visst fortsätta även när man är vuxen men i övrigt vet jag inget om de.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • AnnelieE

Vi har Trygg/Hansa.

Det var några saker som övervägde för vår del. Vi valde mellan Trygg/Hansa och Skandia. Nu har vi Trygg/Hansa på en massa andra försäkringar också så vi fick rabatt.

*Trygg/Hansa har ingen "karens" när det kommer till neuropsykiatriska sjukdomar för barn.
    *Trygg/Hansa har kristerapi.
    *Trygg/Hansa betalar ut en klumpsumma om barnet blir arbetsoförmöget istället för att barnet (som då är vuxen) ska få en summa varje månad. 

Det kom en gubbe från Trygg/Hansa hem till oss e kväll och pratade försäkringar. Det kan man boka genom deras hemsida. Vi hade jämfört själva en del och frågade upp om det som verkade bättre i andra försäkringar så fick han förklara. Kändes jättebra att få en tydlig genomgång. 

• AnnelieE

Just det!

Trygg/Hansas försäkring kan barnet även fortsätta med som vuxen utan att behöva göra en ny hälsodeklaration, vilket de flesta andra försäkringar kräver. 

• Lyxig

Jag funderar antingen på just skandia eller trygg hansa,.. Någon mer?

• fendt87

vi har trygg hansa till dottern, t.o.m folk som jobbar på andra försäkringsbolag har sina barn försäkrade i trygg hansa eftersom deras barnförsäkring är bäst.

• Carina 70
    Lyxig skrev 2011-03-22 09:32:45 följande:

Barnförsäkring, vilken är bäst? Min son blir snart 6 månader så jag måste teckna en snarast men vet inte vilken man ska välja?

Skriv gärna med för- och nackdelar med er försäkring :)

Hej!
    Jag vill varna er för Skandias barnförsäkring.
    Jag tecknade den för 7 år sedan för min dotter. När hon råkade ut fören olycka i våras och blev av med fingertopp+nagel (benpipan syntes....!) på höger långfinger så fick jag INTE tillbaka alla pengar för emballagematerial.

Eftersom fingret blev smutsigt/blött på skolan och det var stor infektionsrisk så skulle fingret rengöras och emballagematerial bytas 1-2 ggr per dag.
    Hon behövde en sk. fingertuta på fingret eftersom de skadade fingret hela tiden 'stötte' i vid aktiviteter. Jag begärde 1700 kronor (som jag hade kvitto på!!!!) och fick till svar att jag skulle få 300 kronor.
    Fruktansvärt dåligt tycker jag!!!!!!
    Ska inte försäkringen hjälpa när man råkar ut för en olycka??

• Kazeer

Vi har Länsförsäkringar till första barnet och If till andra barnet.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Masmamma

Vi har Moderna Trygghetsförsäkringar ( fd Vesta ) till alla barnen.

Svar på tråden Vilken barnförsäkring har du?