• Lotten73

Vill jobba med utvecklingsstörda

jag vill jobba med utvecklingsstörda typ som dessa personer från tvprogrammet*andra sidan köping*
    Nån som vet vilken utbildning som krävs?

• Svar på tråden Vill jobba med utvecklingsstörda
  • cicci85

Undersköterska, gärna med inriktning utvecklingsstörning och funktionshinder. Men det är nog många ställen som ännu inte kräver nån utbildning.

• Birgitta2
    cicci85 skrev 2011-03-22 10:27:49 följande:
    Undersköterska, gärna med inriktning utvecklingsstörning och funktionshinder. Men det är nog många ställen som ännu inte kräver nån utbildning.
    I de flesta kommuner kräver man nu undersköterskeutbildning för fast anställning. Men min dotter jobbar med autistiska ungomar utan utbildning. Men för att få fast tjänst krävs att hon skriver in sig på Kom Vux för att läsa en ettårig kurs till undersköterska.
  • Lotten73

Birgitta2:jag är undersköterska så vart ska jag söka jobb då?
    Vad är det för ställe som din sotter jobbar på?

• Birgitta2
    Lotten73 skrev 2011-03-22 10:46:37 följande:
    Birgitta2:jag är undersköterska så vart ska jag söka jobb då?
    Vad är det för ställe som din sotter jobbar på?
    Kommunen har många handikapp-boende. Sök hos dom. Min dotter jobbar i ett gruppboende där det bor 5 autistiska ungdomar.

Kolla på "offentliga jobb". Jag har inte webb-adresserna men googla! Jag är säker på att du ganska snart kan få jobb inom det genre du söker.
  • cicci85

Vill du jobba på boende eller med daglig verksamhet? Boendejobbet utannonserad ofta som "boendeassistent sökes".

• Lotten73

cicci85:jag vill jobba på daglig verksamhet vart hittar man dessa jobb?
    Jag har inte sett nåt.

• cicci85
    Lotten73 skrev 2011-03-22 16:53:33 följande:
    cicci85:jag vill jobba på daglig verksamhet vart hittar man dessa jobb?
    Jag har inte sett nåt.
    De jobbet är ofta eftertraktade ochh utannonseras sällan. De flesta i min kommun börjar som timvik och får sen fast tjänst. Leta på kommunens hemsida efter var du kan ringa och försök att få in en fot på det sättet.
  • Esmiso

kallas ofta habiliteringspersonal. Finns ofta lediga joibb i denna sektor iaf runt Gbg

Svar på tråden Vill jobba med utvecklingsstörda