• MrsMuffin

Storlekar La Redoute!

Hjälp! Min pojk har storlek 110/116 ungefär i svenska storlekar...skall jag beställa det även hos LaRedoute? Har för mig de har franska storlekar lr nåt sånt... Någon???

• Svar på tråden Storlekar La Redoute!
  • Carisma95
    "Barn Barnkläder beställs i centilong, det vill säga hur långt barnet är i cm. Det är alltså samma storlekssystem som vi använder i Sverige. Däremot kan byxor, shorts och kjolar vara något små i midjan. Så om barnet befinner sig mellan två storlekar, välj då den större."

Från deras hemsida. Se ovan.
    Strl 114 hade jag nog tagit i ditt fall.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Fruochmamma

Ja de har franska storlekar men jag tycker vanligtvis att storlekarna passar både barnen & mig bra som vanligt.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • 071001

Jag har inte upplevt de som så små i storlekarna att jag måste gå upp (förutom i byxor till mig själv, breda höfter verkar inte vara franskt ).

• MrsMuffin

Ni är toppen - stort tack! Apropå La Redoute; har aldrig köpt barnkläder därifrån...hur är kvaliteten??? Har en rabattkod som ger 30% på en vara plus 10% på resten, och grabbarna behöver nya kläder.. Håller plaggen måtten så att säga?

• 071001

För vår del har de hållit måtten.

• Carisma95
    MrsMuffin skrev 2011-03-22 10:36:11 följande:
    Ni är toppen - stort tack! Apropå La Redoute; har aldrig köpt barnkläder därifrån...hur är kvaliteten??? Har en rabattkod som ger 30% på en vara plus 10% på resten, och grabbarna behöver nya kläder.. Håller plaggen måtten så att säga?
    Jodå, de har varit helt ok. Har i och för sig inte köpt några byxor, "bara" bodysar och små "tröj/jackor" och de har varit bra.
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Fruochmamma

Jag köper en hel del från La Redoute (skor och kläder) och allting har varit jätte bra.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
Svar på tråden Storlekar La Redoute!