Har någon smittat mig med munsår när jag va barn?
Hej. Jag har en rätt personlig fråga.
Under många år har jag lidit av munsår , men jag har inte tänkt på det så mycket
eftersom det inte har stört mig så mycket förrän nu när jag ska börja dejta en kille
som bor ca 40 min från mig. Jag var hos läkaren för ca 1 månad sen och tog blodprover
som visade att jag är helt frisk, allting i kroppen var normalt.
Detta känns som en otrolig lättnad som lyfts från mina axlar. Men ända problemet jag har är som sagt mina ibland återkommande munsår ca 2 gr om året.
Nu till min fråga: Eftersom jag haft det sen jag var ung så undrar jag om jag kan ha blivit smittad av någon som kan ha pussat mig som också haft munsår. Jag vet att mina föräldrar älska rmig över allt annat och altid beskyddar mig. Men kan någon annan ha pussat mig och fört dennes smitta vidare? Detta stör mig och jag mår dåligt stundvis, ibland drömmer jag även drömmar om att någon kan ha gjort någonting för längesen men jag ser inte vem det kan vara. Kan min hjärna spela mig ett spratt? Det står att man kan bli smittad av nån som kan ha pussat mig tx som barn eller i tonåren. Därför blir jag lite oroolig varför jag inte vet varför jag ha rmunsår. Någon som kanske kan ge mig något svar? Grubblar ofta på detta och hur gör man när man dejtar en ny kille? Jag smsade nyss och berättade att munsåret inte är mitt eget fel och jag hoppas att han vill träffa mig iallafall för det verkar som en underbar kille. Tack på förhand Mvh!