• SötaSarah

Vilka madrasser från IKEA?

Jag är osäker, det finns ju flera olika i olika prisklasser och jag vet inte vilka som verkligen behövs. Ska ha en madrass och en bäddmadrass tänkte jag, hade tänkt "Vyssa vackert" och "Vyssa tröst" men jag vet inte, kan man nöja sig med någon av dom lite billigare? Svårt när man inte haft barn innan heller, vill ju att han ska sova skönt! :)

Hoppas bara dom passar innermåttet i min spjälsäng. Det står samma mått men vet inte om dom räknar på annat sätt så dom inte passar, hört flera som inte får plats med dom i sina sängar :S Men konstigt när de står samma mått som de står på min spjälsäng. Det är om dom räknar olika på inner- eller yttermått då...

• Svar på tråden Vilka madrasser från IKEA?
  • Sophia

Vi köpte "Vyssa Slöa" och vår dotter har trivts i sin säng :)
    Nu är hon 1 och ska få en "riktig" säng så lillasyster/lillebror kan ta över hennes säng när hon/han kommer i höst :) 

• SötaSarah
    Sophia skrev 2011-03-22 16:03:02 följande:
    Vi köpte "Vyssa Slöa" och vår dotter har trivts i sin säng :)
    Nu är hon 1 och ska få en "riktig" säng så lillasyster/lillebror kan ta över hennes säng när hon/han kommer i höst :) 
    Okej, och ingen bäddmadrass på? :)
  • Sophia

Jo jag köpte en på jysk men den har inte alltid andvänts.. Nu i flytten vet jag inte var den tog vägen :)
    Men det är super att ha bäddmadrass om barnet blir kräksjukt eller liknande!! 

• SötaSarah
    Sophia skrev 2011-03-22 23:52:46 följande:
    Jo jag köpte en på jysk men den har inte alltid andvänts.. Nu i flytten vet jag inte var den tog vägen :)
    Men det är super att ha bäddmadrass om barnet blir kräksjukt eller liknande!! 
    Precis! FInns ju på IKEA en för 99 och en för 199 kr, jag som alltid tycker "dyrare verkar bättre" haha faller ju automatiskt för den dyra men behöver ju inte alls vara så... Kanske man kan satsa på den för 99 kr :) Dom är lika tjock och så...
  • Sophia

Ja om det är bra material i båda så varför lägga onödiga pengar på något så tråkigt? ;)

Svar på tråden Vilka madrasser från IKEA?