Tvättar ni händerna efter att ni bytt blöja/hjälpt ert barn på toaletten?
Är nyfiken på om ni brukar tvätta händerna på er själva efter att ni bytt blöja eller hjälpt ert barn efter ett toalett besök. Svara gärna i tråden också.
Är nyfiken på om ni brukar tvätta händerna på er själva efter att ni bytt blöja eller hjälpt ert barn efter ett toalett besök. Svara gärna i tråden också.
brukar tvätta av händerna med våtservett efter blöjbyte
jag röstade ibland. är det bara en kissblöja så finns det ingen anledning att tvätta händerna, om inte blöjan är väldigt full... men en vanlig kissblöja, näe.
skitblöjor tvättar man alltid händerna, självklart.
Alltid. Är ju en självklarhet.
Tvättar alltid händerna efter blöjbyte, kanske inte alltid behövs, men jag tycker det känns fräschare att tvätta efteråt!
alltid det är som inte men skulle tvätta händerna när man varit på toa.
Ja, jag tvättar händerna, när jag har bytt blöja på barnen alternativt hjälpt dem på toaletten.
Ja, alltid med tvål. Är en tvål-o-man, så här går det åt både det och handkräm i mass.
Jag tvättar alltid händerna, har jag inte tillgång till rinnande vatten använder jag våtservetter.
Ja alltid. Med tvål
Jobbar på förskola och ja, jag tvättar alltid händerna efter blöjbyte/barnens toabesök. Eftersom jag tycker det är viktigt att få in rutinen att även barnen tvättar händerna efter toalettbesök hade det ju vart kontraproduktivt att inte tvätta mina händer... Så jag tar med mig barnet och tvättar händerna varje gång..
Bör jag tillägga att jag har väldigt torra händer efter en arbetsdags =)