• Pärla

När kom ni in i era gamla jeans?

Som frågan lyder, när kom ni i era gamla jeans efter förlossningen?
    Kroppen förändras ju efter en graviditet och förlossning, och fast jag har 2-3 kg kvar till min ursprungsvikt, så har jag fortfarande svårt att komma in i mina gamla jeans, kan knäppa men då flyter valkarna fram Förvånad
    Miin dotter är nu 9 månader, och det verkar som att det tar lite mer tid för mina gamla jeans att förenas

Hur går det för er andra med vikten och " gravid magen " efter förlossningen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-22 15:13
    Glömde tillägga att jag gick upp 21 kg under graviditeten.

• Svar på tråden När kom ni in i era gamla jeans?
  • Pia och Elna

Vikten var tillbaka på samma som innan dagen efter förlossning men trots det tog det några veckor innan de vanliga byxorna passade igen. Kanske t.o.m. månader har jag för mig kanske tre-fyra. De passade inte så länge för jag är gravid igen och denna gången fick jag mage tidigt.

• SunnyBunny

Aldrig;) Trots att jag idag väger 10 kg mindre! än innan jag vart gravid har mina höfter blivit bredare och pga det kan jag inte ha mina jeans:/ Men gravidmagen försvann fort!

• Snabeldrake

Vikten är densamma som innan, ett år efter men däremot är höfterna bredare så jag kommer ändå inte i mina gamla jeans och kommer antagligen aldrig göra det heller. Har köpt nya. Ut med det gamla och in med det nya Flört

• Stårscha

Det gjorde jag aldrig.

Demokrati innebär inte en rätt att aldrig känna sig kränkt, men däremot en rätt att inte bli berövad sina medborgerliga friheter
  • Smulan 89

Jag blev av med mina 15 kg veckan efter förlossningen. Fick på mig mina gamla jeans dagen efter förlossningen.

• Pia och Elna

När ni säger det så vägde faktiskt jag 5 kg mindre efter amningen efter första graviditeten och jeansen satt bra så jag blev nog också större egentligen och jeansen hade nog inte passat utan de -5.

• Pärla
    Snabeldrake skrev 2011-03-22 15:12:40 följande:
    Vikten är densamma som innan, ett år efter men däremot är höfterna bredare så jag kommer ändå inte i mina gamla jeans och kommer antagligen aldrig göra det heller. Har köpt nya. Ut med det gamla och in med det nya Flört

Jag tror också att jag kommer köpa nya jeans för den nya kroppen
    Det är dyrt att bli gravid

• SunnyBunny
    Smulan 89 skrev 2011-03-22 15:14:49 följande:

Jag blev av med mina 15 kg veckan efter förlossningen. Fick på mig mina gamla jeans dagen efter förlossningen.

Wow testa du jeans dagen efter förlossning;)
  • La Lola

Direkt med Alma.
    Inom 1 mån med Hedda.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Smulan 89
    SunnyBunny skrev 2011-03-22 15:16:27 följande:
    Wow testa du jeans dagen efter förlossning;)
    Hade inga andra byxor med mig, hehe =)
Svar på tråden När kom ni in i era gamla jeans?