Brukar du plocka livsmedelsvaror som står långt bak för att få längre hållbarhetsdatumdatum?
Ja, som rubriken lyder. Plockar du medvetet livsmedelsvaror som står längre bak för att få längre hållbarhetsdatum?
Ja, som rubriken lyder. Plockar du medvetet livsmedelsvaror som står längre bak för att få längre hållbarhetsdatum?
- datum i rubriken. Hehe...
Ja nästan alltid
Det beror på vad jag ska ha. Ska jag ha mjölk så tar jag längst fram för det går åt så snabbt här hemma, ska jag ha bröd tar jag längst bak och handlar jag till farmor tar jag alltid längst bak...
Ibland. Om jag vet att jag ska använda varan samma dag eller dagen efter så tar jag det som står längst fram. Om det däremot är en vara som kommer att åka ut och in ur kylskåpet nån vecka så tar jag en med längre hållbarhetsdatum ibland.
Ibland, beror på om det skall användas snart eller räcka länge.
Jag gör det med bröd, min sambo är väldigt petig med bröd. Men inte med mejerivaror. Det går åt så fort ändå...
Haha jag är också petig med bröd och rotar längst bak. Tar alltid varor längst bak.
Ja, alltid. Jag är en stor egoist i detta avseende och ger blanka tusan i resursslöseri.
Det beror på. Ska jag använda varan omedelbart tex. göra pannkaka på hela mjölkpaketet tar jag en förpackning med kort datum. Om jag däremot förväntar mig att produkten ska stå ett tag och behöver hålla längre plockar jag en med längre datum.