• Anonym

Glömt att lämna in timrapport

Jag hoppar runt och jag jobbar på olika ställen. I slutet av varje månad ska jag lämna in en timrapport för att få lön. Nu märkte jag precis att jag varit klantig nog och glömt att lämna in en av rapporterna. Vad händer nu? Får man lön trots detta eller är rapporterna ett måste? Jag jobbar inom vård och omsorg. Jag ska självklart ringa till min chef men hon är ledig nu.

• Svar på tråden Glömt att lämna in timrapport
  • Anonym (CBA)

Vilken månad gäller det? Februari? Då är det nog kört att få lön i mars. Jag gör så att om jag har gjort något fel, så ber jag lönekontoret gör en extrautbetalning. Om arbetstagaren har gjort fel (t ex inte lämnat in tidrapport i tid) så får den anställda lön månaden efter. Då har jag också varit tydlig med att det är det här som gäller.

Ring din chef och fråga hur det går till på just den arbetsplatsen.

• Anonym
    Anonym (CBA) skrev 2011-03-22 15:56:04 följande:

Vilken månad gäller det? Februari? Då är det nog kört att få lön i mars. Jag gör så att om jag har gjort något fel, så ber jag lönekontoret gör en extrautbetalning. Om arbetstagaren har gjort fel (t ex inte lämnat in tidrapport i tid) så får den anställda lön månaden efter. Då har jag också varit tydlig med att det är det här som gäller.

Ring din chef och fråga hur det går till på just den arbetsplatsen.

Ja, det gäller februari. Jag antar att jag får vänta en månad då. Tack för ditt svar!
Svar på tråden Glömt att lämna in timrapport