• ELBA61

HEMLÖS

Har arbetat i hela mitt vuxna liv tills för några år sedan då jag fick cancer.
    Är ens med 2 barn, då 9 och 14 år. Som alla vet så har man en viss tid på sig att bli frisk, så blev det inte för mig,
    Jag genomgick behandling i många månader, cellgifter i 5 och strålning 1.
    Sen hände det dramatiska....jag va frisk enligt f-kassan, bara det att mitt psyke inte hängt med efter detta dödshot.
    Blev utförsäkrad.....fixk flytta från vårt boende som vi haft i över 12 år för jag hade inte råd att bo kvar.
    Hittade inget billigare och blev väldigt mycket bak med el och hya, fick till slut flytta in i en jourlägenhet....fy säger jag bara.
    Mådde knappast bättre av det, hela livet drogs itu och allra mest för mina barn så klart.
    En jourlägenhet ska det bo "konstigt" folk i enligt övriga granna, dröjde inte länge förns grannar började klaga på allt och inget. Slutligen fick vi inte bo kvar, vi har inget annat heller för det finns inget ledigt här.
    Vad händer.....jo, nästa vecka står jag och mina 2 barn på gatan, kommunen har ingen lösning....jo förresten....ena barnet kan vo hos mormor och det andra kan bo i familjehem tills jag hittat bostad.....
    Kom inte och säg att det ligger mer bakom för det gör det inte.
    Vad ska jag göra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Detta tär på mig och barnen samt att det  aldrig tar slut. I bland tänker jag att "vad lönade det sig att jag klarade cancern" Hela vårt liv är ju i total katastrof....och det värsta är, jag ser ingen förbättring i sikte.

• Svar på tråden HEMLÖS
  • Dr Mupp

Tog du hjälp av soc när du insåg att du inte hade råd att o kvar? För då hade du ju kunnat få hjälp med hyra och el osv.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Sofistikerad

Soc borde verkligen göra något, men vi är nog mååånga som vet att dom faktiskt kan välja o vraka bland dom som dom vill o känner för att hjälpa, de e helt sjuk... Sverige fungerar verkligen inte korrekt!!! Jag känner verkligen för dig!! hade jag haft en egen bostad hade jag fan erbjudit dig tak över huvudet. Jag hatar sånt här. STYRKEKRAMAR!

• agtiwi

Fy vad hemskt.. Får man fråga vilken kommun du tillhör?

• ELBA61

Jo jag fick hjälp med elen, men i förlängningen ville dom inte stötta upp tills jag blev frisk så det fanns inte mycket att välja på.

• Mesig

usch fy fan, lämna landet och kom till Finland där humanitet fortfarande finns ! man blir så jäkla lessen när man läst aftonbladet och expressen ang just såna i ditt fall. Hur kan man bara göra så? hur kan nån bara ha rätten att bestämma om en person är frisk eller inte, är det inte du själv som vet hur du mår längre? fy fan.  först hjälpa och sen tjälpa och menar du att de finns en tidsram på hur länge man typ är sjuk i cancer att man får pengar si o så länge sen e de stopp även om man inte repat sej?...  

Jisses... alltså hoppas verkligen ni får hjälp!!!  

• ELBA61

nej, ingen hjälp,,,,,dottern kom hen och alla våra saker låg på gården......fick låna en etta av kommunen med pentry utan bad, dusch eller tvättstuga????  Jag orkar inte mer. Min son bor hos kompisar, tösen lite här och var hos släkt och kompisar, hela vår familj är nu i kras...jag bara gråter hela tiden Orkar inte mer...orkar inte mer

Svar på tråden HEMLÖS