• isisisis

bästa vårjackan?

Köpte en vårjacka Lindex www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=11459974&path=3403475;3215210;3232580;3527905;111370;1357363

Men det är ganska stel och svår att dra upp hela vägen i halsen.

Det är första jackan jag köper i slitstark kvalitet.Tänkt att ha på dagis.
    Vad har du köpt?

Är inte mycket för märkesvaror typ Polaren annars.då jag tycker tex Lindex har fina kläder som är bra kvalitet.

Men är beredd att göra undantag,

• Svar på tråden bästa vårjackan?
  • Trisse78

Polarn och pyrets jackor brukar jag köpa till mina barn. Har haft någon Helly Hansen och Lindex också.

Är mest nöjd med P.O.P jackorna.

• Agnes och Ville

Everest är bra om det är typ skaljacka du vill ha!

• Emerun

Kapp Ahl skalkläder är bra, har inte testat jackan men byxorna är bra, tyckte Polarn o Pyrets skalbyxor var för dyra så testade Kapp Ahl och de har har varit likvärdiga. De är helt vattentäta. Den jackan du köpte är bara vattenavvisande, skulle hellre satsa på något som är helt vattentätt. Får man regnkläder med i priset liksom.

• Lalalong

Vi är supernöjda med skaljackan från Everest! 

Klara 060504, Alva 100117
  • isisisis

Tack för tipsen.Jag kan inte hitta några jackor som är snygga och sköna verkar det som
    Vill gärna ha enfärgat i nån glad färg.
    Kanske blir det polarn trots allVar köper man Everest? Team Sporta eller nåt sånt?

• stolpen

Jag köpte en Didriksson klarblå jättefin till min lilla. Den är vattentät och windstopper. Den fanns även i cerise. Kostade 499:-. Köper överdragsbrallor på lindex som alltid funkat jättebra, men har lärt mig att köpa lite dyrare jackor. De "billiga" är det enligt min erfarenhet alltid något " fel" med.. tex Stela i halsen, obekväm dragkedja eller dåliga muddar.
    Sedan håller de "dyra" Oftast så pass bra att de funkar att sälja sen...

• isisisis

Man kanske kan satsa på en begagnad polaren skaljacka på tradera då?
    Har tvillingar ,så det springer ju iväg lite pengar.
    Tänke ju köpa nytt just i jackor,men blev besvikenju..

• Lalalong
    isisisis skrev 2011-03-22 20:05:47 följande:
    Tack för tipsen.Jag kan inte hitta några jackor som är snygga och sköna verkar det som
    Vill gärna ha enfärgat i nån glad färg.
    Kanske blir det polarn trots allVar köper man Everest? Team Sporta eller nåt sånt?
    Everest finns på Stadium. 
    Kom på att den finns nog bara från 86/92. Jag har för mig att dina barn är ungefär som min yngsta... eller lite yngre dessutom.. Om jag minns rätt. Och då tror jag 86/92 blir lite väl stort.  
  • isisisis
    Lalalong skrev 2011-03-22 20:23:46 följande:
    Everest finns på Stadium. 
    Kom på att den finns nog bara från 86/92. Jag har för mig att dina barn är ungefär som min yngsta... eller lite yngre dessutom.. Om jag minns rätt. Och då tror jag 86/92 blir lite väl stort.  
    Jag tänkte köpa 86.De har 80 nu.De är 79 långa.
    Är det för stort att köpa det tror du?Det ska ju vara bekvämt i armarna ?
  • isisisis

Fick ett tips på Facebook om att MAXI hade fina softscelljackor....kan ju kollas in iaf

• Lalalong
    isisisis skrev 2011-03-22 20:28:50 följande:
    Jag tänkte köpa 86.De har 80 nu.De är 79 långa.
    Är det för stort att köpa det tror du?Det ska ju vara bekvämt i armarna ?
    Ah, okej. Ja då är dom lite längre än Alva ändå. Men jag tror ändå det blir stort.. Min stora tjej har 98/104 i sin jacka. Den sitter jättebra. Varken för stor eller för liten. Hon är 98 cm lång. Så 86/92 blir nog stort om dom är runt 80 cm "bara". 
  • Indianica

Det är viktigt att jackan går att dra upp ordentligt. Ta med dina små knoddar ut på en provtur tycker jag. Sportaffären  Stadium har Everest som jag anser är ett bra märke. De har både skaljackor och fleece att ha under samt softshells i glada färger. Men hur de sitter och känns på dina gossar vet jag inte, bara att prova!

Skalkläder, vindfleece och även softshell känns ofta lite stela, det är nackdelen med dem tycker jag. Men softshell är lite mjukare än skalkläder iaf

Maxi brukar då ha fina barnjackor tycker jag. Sett jättehärliga lurvfleece där förra året! HM har också softshelljackor för barn har jag sett. Men tyvärr är det ofta så att när det gäller softshells är de dyrare lite bättre på att hålla värmen och så. Kanske man ska undvika de allra billigaste, men man kännr u hur de känns också. Känns de allt för sladdriga och tunna ska de väl undvikas.

Min favoritsoftshell är Nanook/Isbjörn, men de kostar ju runt en tusenlapp, tyvärr...

• Agnes och Ville

Min dotter är ca 94 lång och har 98/104 i Everest jacka, sitter perfekt!

• alvide

Om du använder scarf så behöver du inte dra upp ändå upp.
    Så gör vi på vår ena dotter eftersom hon älskar och tugga jackan om den är uppdragen.

• isisisis

Efter 100 funderingar så slutade det med en tunnare jacka från Lindex.Stl 80.Men de var stora.

Då kan de ha en tjocktröja inunder eller bara jackan vid mildare väder.Både vår ,höst och sommar.
    179 kr plus 25% rabatt på alla vårjackor nu.

Det fanns jackor av mjukare kvalitet även på polaren.Men de kostade 795 kr.Och med 2 barn tycker jag det blir lite dyrt .Även om man kan sälja det i andra hand.

Det kan jag med dessa också

Indianica.Det är fullkomligt otänkbart att ta med dem till olika butiker och dessutom prova
    De hatar att åka vagn och att sitta stilla.
    Affärer får jag springa in och ut i

• Indianica
    isisisis skrev 2011-03-23 13:46:39 följande:
    Efter 100 funderingar så slutade det med en tunnare jacka från Lindex.Stl 80.Men de var stora.

Då kan de ha en tjocktröja inunder eller bara jackan vid mildare väder.Både vår ,höst och sommar.
    179 kr plus 25% rabatt på alla vårjackor nu.

Det fanns jackor av mjukare kvalitet även på polaren.Men de kostade 795 kr.Och med 2 barn tycker jag det blir lite dyrt .Även om man kan sälja det i andra hand.

Det kan jag med dessa också

Indianica.Det är fullkomligt otänkbart att ta med dem till olika butiker och dessutom prova
    De hatar att åka vagn och att sitta stilla.
    Affärer får jag springa in och ut i
    Det blir nog bra det där!
Svar på tråden bästa vårjackan?