När och hur mycket äter era 2-4 månaders?
Ingen?
Min son äter med 3-4 timmars mellanrum under dagarna och med 5-6 timmars mellanrum på nätterna/kvällarna. Han äter 150 ml per gång. Han är 3 månader nästa vecka.
min 10 veckors bebis har nyss börjat äta som en tok, 160ml med 2-3 timmar mellan dygnet runt, innan var det ca 120 fast lika ofta.
min 2 månaders tös äter mellan 130 å 200 ml var fjärde timme , sover hela nätter sen 2 dagar tbx (kan fortf ändras tillbaka till ett mål på natten)..nu äter hon typ såhär
200 ml mellan 05.00 å 06.00
140ml kring 09.00
140 ml kring 13.00 eller 14.00
200 ml kring 19.00 å sista målet kring 11 om hon nu inte sover som en stock då:)
ibland måste jag väcka henne för att äta för hon vaknar inte alltid.
min dotter blir 3månader den 6/3 och hon äter redan 200-230 ml per mål med 3 timmars mellanrum..
5gånger per dag.. sista målet kl 6på kvälllen sen sover hon hela natten fram till 5-6 på morgon..
Min kille är 1,5 månad och äter 160 ml var fjärde timma dygnet runt. Ska no höja lite snart igen i hopp om att han sover lite längre mellan nattmålen. Nu äter han vid 08.00,12.00, 16.00, 20.00 och 24.00.
Gud vad jag avundas er! Min Anton äter mellan 70-130 ml, 5-7 gr per dygn....
Idag har han bara ätit 3 gr än så länge och ätit sammanlagt 300 ml....Jag hoppas att han snart äter bättre annars måste jag nog ringa bvc... Men jag tror att jag kan vänta till den 29 då vi ska på vaccination.
Nu har han avslutat pencillinkur så det kan ju va så att matfrisknadet kommer.....Hoppas!
Binalie: Han kan hålla sig 2-4 timmar beroende på hur mycket han äter. Jag är lite så där upp och ner med hur jag ska göra om jag ska väcka honom elle rom han ska få säga till själv, Tycker att han äter lite bättre om han får säga till själv men jag vet inte.....
Som nu har han inte ätit sen kl 16 och har innan det bara ätit två gånger och som sagt sammanlagt 300 ml ....Ska jag väcka honom eller ska han få säga till själv det är ju frågan.....jag tror inte att jag behöver upp fler gånger i natt om han äter som han ska för han är så inrutad i att bara äta 1 gång nattetid nu tycker jag. (pepparpeppar)