Beslut om man har fått 1:2 på Kub testet
Min fru och jag var och gjorde KUB testet idag och fick det hemska beskedet 1:2 med 4.6mm spalt (fast blovprovet var bra och frugan är "bara" 30år).
Nu är vi väldigt vilsna och vet inte hur vi skall göra. Vi är båda fast beslutna om att vi inte vill föda ett sjukt barn och gör hellre abort och försöker igen om vi med stor sannolikhet vet att barnet inte mår bra.
På fredag skall vi göra MKT. Undrar vad det finns för hopp? Om båda odlingarna mot förmodran inte skulle visa någon fel vad finns det då för sannolikhet att vi får ett friskt barn? Vilka sjukdomar kan barnet då ha? Vilka tester görs senare och kommer vi behöva gå igenom hela graviditen med ovissheten om det är ett sjukt barn eller inte?
Är det någon som har gjort abort bara baserat på KUB testet? Känns jobbigare att göra abort ju längre tiden har gått och om MKT ändå inte kan ge oss någon ro så undrar jag om det är någon vits om det ändå är stor risk att barnet föds sjukt?
Det gick ganska fort för oss att bli med barn är helt inställda på att försöka igen.