• Isbit

Åhh kan ingen hjälpa mig ang GOTLAND!?!?

Vi ska hyra stuga på Gotland  i sommar.
    2 vuxna & 3 barn
    Vi har noll koll på Gotland. Vet inte vad jag skaleta efter när jag söker stuga.
    Var på Gotland är det bäst osv?

Om det är nån som har lite att göra får ni GÄRNA tipsa mig om en bra stuga.
    Jag letar på uthyres på Blocket.se
    Max Hyra är väl 6000/vecka

Snäääääääälla Drömmer

Ja just det gäller v25

• Svar på tråden Åhh kan ingen hjälpa mig ang GOTLAND!?!?
  • En liten tös

Oj, det som finns så mycket här....

Vad är ni ute efter för slags semester då?

Tips är väl att googla stugor på gotland. Fick upp en massa olika sidor där Glad

• Isbit

Ja jag hittar MASSOR av stugor men vad är bra? Var på Gotland ska man bo med barn? alla är under 7 år
    Nära Visby? nära nån annastans?
    jag vet som sagt ingenting

• En liten tös

Shit, inte lätt att säga när man inte känner er osv Tungan ute

Har ni bil med er så spelar det kanske inte så stor roll vart ni bor. Är ju inte så långa avstånd här.

Ska ni slappa, sola o bada kanske ni ska bo nära någon strand nånstans. Finns ju några att välja på Flört
    Shopping o stadsliv - nära visby
    Lantliv - mitt ute i bushen nånstans

Kneippbyn o vattenland är ju alltid ett populärt besöksmål om man har barn.

Kan väl säga som så att ju närmare visby ni vill bo, desto dyrare brukar det va

• Shasti

Vi ska bo på bondgård med vår dotter, det är jättepoppis. Finns ett antal olika där man kan bo och rida osv också. www.bopalantgard.se

• MammaMi73

Åminne är fint, barnvänligt och inte allt för långt från Visby. Snäckvik (?!) är också bra, ligger norr om Visby.

• SVejsan
    MammaMi73 skrev 2011-03-22 22:00:28 följande:
    Snäckvik (?!) är också bra, ligger norr om Visby.
     Du slog ihop Gustavsvik och Snäck till samma ord, men norrut från Visby ligger båda ställena... 

Gustavsvik är dock inte mysiga stugor i pitoresk natur, utan en stugby med rejäla stugor där man ser "vad grannen lägger på grillen".... Ligger bra till dock!
  • LiJo10

Fårö är fantastiskt om ni vill ha nära till fina bad (Ekeviken är bäst på Gotland), men det är ju en bra bit ifrån Visby.
    Nisseviken i söder är också jättefint om ni inte behöver ha så nära till Visby.

Åminne är också fint, det ligger på östra sidan. Rekommenderar inte Gustavsvik eller Snäck med så små barn, det kan bli lite stökigt där och stränderna är inte jättefina. Mitt förslag är Ireviken/Lickershamn, det är 1.5 mil norr om Visby och det finns gott om stugor där. Lång mysig och barnvänlig strand i Ireviken och lite lagom med action (finns restaurang, glassbar, etc.). Också nära till Lummelundagrottorna om vädret inte är så bra.

• Isbit

Tack för tipsen.

Vi vill inte bo i ngn stugby. Helst en privat stuga med avskiljt läge.
    Bada, utflykter med barnen osv.
    Vi har bil

• brgbm

Hej,

Kolla in www.djupvikhuset.se - ligger kanon, nära hav och schysst restaurang med närhet till Klintehamn. Vi har egentligen bara vecka 24 i Juni, men det går kanske att ordna.

Mvh

Thomas 

• Isbit

gud va fint!
    Synd att vi bokat ett ställe redan

Svar på tråden Åhh kan ingen hjälpa mig ang GOTLAND!?!?