• gravid85

Storlek polarn o pyret overall

Ska köpa en våroverall till min son (6 månader) som ska användas under denna vår. Har läst att polarn o pyrets overaller ska vara stora i storleken. Han har nu en vinteroverall från HM storlek 68 som börjar bli lite liten. Bör jag köpa 68 eller 74?

• Svar på tråden Storlek polarn o pyret overall
  • jessin

Jag köpte en vindstopperoverall till min son i somras i stl 74. Vi började använda den i september och då var den lite stor. Han är nu 13 månader och vi har använt den hela vintern. Det var helt onödigt med vinteroverall. Vi har kört vindstoppern + åkpåse. Den har varit toppen i höstas också + han kommer kunna ha den hela våren med. Jag rekommenderar att du köper en lite stor dvs 74 för då kommer du att kunna ha den länge. Min son är nu 77cm så han är medellång. När den blir lite kort här i vår så kan man bara ta fram fötterna och ha tossar till istället.

Hoppas jag kunde va till lite nytta.

• Dagsmeja

Min son är tio månader och gissningsvis kanske 70 cm (var 68 för två månader sedan). Han har en skaloverall från Polarn o pyret i storlek 74 och den sitter jättebra på honom. Han kommer kunna ha den fram till sommaren utan problem, men inte i höst.

Det är dock inte årets modell, så jag vet inte hur de som är i butik nu är, men kolla hur lång din son är nu och hur lång hans kurva säger att han är om ett par månader och köp overall efter det.

• gravid85

Tack för hjälpen!

Undrar om någon har en 13-16 månaders med pop-overall, vilken storlek har han/hon?

Tänker att det är meningslöst att köpa en overall som är för stor om han ändå inte kan ha den till hösten. Då kan jag ju lika gärna köpa en som sitter bra nu. Köper ändå begagnat så de är ju inte så dyra. För inte borde han växa ur en 68 innan det är för varmt för overallen? Han är alltså 6 månader, ligger ett snäpp över medelkurvan. (Är väl framför allt lite rundare än "medel", inte så lång)

• jessin

Min kompis som jobbar på Pop säger att man kan ha deras overaller i stl 74 tills man är ca 14månader. 68 är till ca 11månader. Pop är ganska stora i storlekarna när det gäller overaller.

• moonlight

MIn dotter är 11 månader o har 68 på sin overall o den kan hon ha ett tag till....Hon är 73cm lång så om du köper 74 så räcker det mer än väl.

• gravid85

Tack för jättebra svar. Nu är jag lite jobbig och fortsätter att fråga. Den fodrade fleeceoverallen är den väldigt varm. Man bör satsa på en vindfleece till vår och höst va? Han kommer ju ändå behöva en rejälare vinteroverall nästa år när han ska vara uppe och springa.

• jessin

Du ska absolut köpa en pop vinfleec. Den är super för så länge du inte använder skööjmedel när du tvättar den så är den vindtät + vattenavstötande vilket billigare fleecoveraller inte är. Den är "varm" när det behövs men tyget andas så banen svettas inte i dem. Just vinstopper fleec overallen + jackorna är de bästa som pop har. Bodys och andra kläder kan man köpa från billigare ställen men just dessa plagg + vintermössorna för äldre barn är överlägset bäst.

Svar på tråden Storlek polarn o pyret overall