Ömtålig kärlek
Hej,
I ett år hade jag en kärleksrelation med en kille som varade fram tills i höstas. Vi talade båda om att vi inte egntligen är rätt för varandra men tycker om varann så mycket att vi ändå var ihop under ett helt år. Sedan bestämde vi att vi borde träffa någon annan i stället, och gjorde slut. Vi har fortsatt tala med varann ända sedan dess. Jag trodde att han omedelbart skulle träffa nån ny, men har inte ens haft sex med någon sedan vi gjorde slut, han som brukade vara en riktig player och var otrogen mot mig, dessutom. Jag jälv har inte träffat någon heller. Jag och min expojkvän har återupptagit kontakten mer och mer...först nån enstaka gång välidgt sällan..gått på bio..sedan började vi träffas hemma hos varann, tittar på film och håller om varandra, jag har börjat sova med honom och vi kramas ömt, hela natten, kramas hela nästa dag .. jag lagar mat till oss (för jag älskar att laga mat) och vi äter tillsammans, kramas och fortsätter hålla om varann ytterligare en natt, ofta. Det har blivit mer och mer romantiskt och han har sorgset medgett flera gånger att han saknar mig och att det är svårt för honom. Jag tycker väldigt mkt om honom och saknar honom också. Denna helg spenderade vi tillsammans och det var underbart. I hans sällskap känner jag mig lycklig och det känns djupt romantiskt. När jag träffar honom får jag uppleva hur det känns när man älskar någon, och det känner jag aldrig annars. Jag lyser upp. Efter vår senaste helg tillsammans sade han att det var underbart men det får honom att sakna mig ännu mera och det är inte bra. För han kanske inte vill bli ihop. Vad gör man med en sådan här relation som vi har?? Om jag inte är den tjejen han vill vara med är jag så rädd att han plötsligt ska träffa någon annan och såra mig. Måste vi säga upp kontakten, eller måste jag komma med ett ultimatum, eller ta en dag i taget bara? Vi tycker om varandra mycket, men vi är kanske båda osäkra på om vi är rätt för varann. Hur rätt kan man bli egentligen? Vi är kanske rätt ändå? Eller inte. Hur gör man? Det är för smärtsamt att inte ses mer.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-23 01:43
Ja, och sist vi sågs hade vi för första gången på ett halvår, sex. Det var som om vi båda blivit oskulder igen, gjorde till och med lite ont sade han, för han blivit så ovan vid känslan. Det var underbart. Det får mig att sakna honom mycket. Jag är rädd att bli ledsen. Nyss skickade han ett meddelande och frågade vad jag gör i kväll. Jag svarade inget särskilt, men han svarade inte på det. Han ångrade sig nog. Puh. Känns mkt otryggt. Känslor som kastas fram och tillbaks.