• Fiyali

Lyfta rumpan!!!?

Jag har nog världens minsta rumpa i förhållande till höfterna, bara det är inte så propotionellt.
    Denna lilla rumpa har nu dessutom bildat ett kärringahäng efter kraftiga viktuppgångar och viktnedgångar i samband med graviditeter.
    Hur tusan blir jag snygg bakifrån igen? :P

Kör "kissande hunden" nu regelbundet, men i vilken mängd bör man göra det för bästa effekt? Och vad finns det mer för övningar?

• Svar på tråden Lyfta rumpan!!!?
  • Rundown

Jag tror inte att träning i hemmet utan vikter eller motstånd ger annat än marginell "rumpförbättring". Nu vill du antagligen inte ha detta svaret, men jag kan rekommendera att du går till ett gym och hör med dom där. Blir du medlem brukar det ingå konsultation och talar du om för intruktören vad du vill ha ut av träningen så borde han/ hon lägga upp ett program som funkar för dig.

Kör du stryketräning och kombinerar med klasser (typ core, zumba eller vad du nu gillar) får du lite muskler samt eventuellt en liten viktnedgång (ifall du önskar det).

• Johan75
    Rundown skrev 2011-03-23 09:14:03 följande:
    Jag tror inte att träning i hemmet utan vikter eller motstånd ger annat än marginell "rumpförbättring". Nu vill du antagligen inte ha detta svaret, men jag kan rekommendera att du går till ett gym och hör med dom där. Blir du medlem brukar det ingå konsultation och talar du om för intruktören vad du vill ha ut av träningen så borde han/ hon lägga upp ett program som funkar för dig.

Kör du stryketräning och kombinerar med klasser (typ core, zumba eller vad du nu gillar) får du lite muskler samt eventuellt en liten viktnedgång (ifall du önskar det).
    Oj, jag måste bar be om att inte få hålla med. Människan har klarat av att träna sig bra under årtusenden utan att behöva gå på gym. Självklart kan gym underlätta för vissa med sina enkla maskiner och påhejjande personliga tränare, men gym kommer aldrig att vara ett "måste" för att hålla sig vältränad.

Titta på löpare, skidåkare, simmare och klättrare - inte mycket till hängrumpa där inte.

Gå till gym ifall du känner att det är en lösning för dig, absolut - men jag ser bra mycket fler feta rövar på gymet än vad jag gör i löpspåret.
    Behold, i come as a thief.
  • Fiyali

Problemet är att tiden inte räcker till för gym - 2 barn, hus, hund, skola, sambo som arbetar kväll och inget kontaktnät i närheten.
    Dansar som en galning och måste säga att träning "i hemmet" åtminstone fått mig att gå ner 34 kg på 6 månader(nej svälter mig inte! :P), så nog tusan borde det kunna lyfta rumpan lite också då? :P haha
    Antagligen har det lite att göra med att skinnet måste dra ihop sig, men kan ju knappast skada med en mer trimmad muskulatur :P

Ska kolla det där med utfall :)

Jag är lite av en träningsnarkoman också, så gym känns mer som ett alternativ när jag väl är "nöjd" annars faller det mig ur kontrollen och blir en besatthet(man måste ju gå in för allt 150% eller?)haha

• Rundown
    Johan75 skrev 2011-03-23 09:18:54 följande:
    Oj, jag måste bar be om att inte få hålla med. Människan har klarat av att träna sig bra under årtusenden utan att behöva gå på gym. Självklart kan gym underlätta för vissa med sina enkla maskiner och påhejjande personliga tränare, men gym kommer aldrig att vara ett "måste" för att hålla sig vältränad.

Titta på löpare, skidåkare, simmare och klättrare - inte mycket till hängrumpa där inte.

Gå till gym ifall du känner att det är en lösning för dig, absolut - men jag ser bra mycket fler feta rövar på gymet än vad jag gör i löpspåret.
    Ja jag tränar själv hemma eller utomhus (både med och utan vikter), men den kunskapen har jag fått av att först träna på gym i några år. Jag var lite förhastad när jag skrev men poängen var att det är lättare att få hjälp att "komma igång" med tränandet om du går på gym då du kan få lite vägledning direkt "hands on", någon som kan vara svårt att göra via nätet, TS verkar inte vara jättevan att träna och det som är lätt för oss kanske är svårt för henne. Jag vet själv när jag började träna hur borta jag var och hur mycket lättare allt gått om jag fått lite bättre instruktioner precis i början.

Kan TS engagera en vän som visar lite grejer som hon kan göra hemma är det naturligtvis ett grymt bra alternativ, men jag antog eftersom hon skrev här att hon var "ensam" i tränandet.

Jag håller alltså med dig angående träningen, men jag anser att det är lättare att komma igång under lite vägledning, särskillt om man är totalt grön.
  • Rundown
    Fiyali skrev 2011-03-23 09:32:50 följande:
    Problemet är att tiden inte räcker till för gym - 2 barn, hus, hund, skola, sambo som arbetar kväll och inget kontaktnät i närheten.
    Dansar som en galning och måste säga att träning "i hemmet" åtminstone fått mig att gå ner 34 kg på 6 månader(nej svälter mig inte! :P), så nog tusan borde det kunna lyfta rumpan lite också då? :P haha
    Antagligen har det lite att göra med att skinnet måste dra ihop sig, men kan ju knappast skada med en mer trimmad muskulatur :P

Ska kolla det där med utfall :)

Jag är lite av en träningsnarkoman också, så gym känns mer som ett alternativ när jag väl är "nöjd" annars faller det mig ur kontrollen och blir en besatthet(man måste ju gå in för allt 150% eller?)haha
    Ja dåså, det framgick inte av din första post. =) Jag uppfattade det som att du hade rätt liten koll men om du känner dig trygg att träna hemma så är det bara att köra på. Utfall (akta knäna bara) samt kanske squats är bra benträning och du behöver inga eller väldigt lite vikter för att det skall bli sjukt jobbigt ändå. =)
  • Gubbas

I nyaste numret av IForm fick man några jätte bra övningar för att få en fast rumpa och lår. (Testade några övningar igår och aj aj vad ont jag har idag)

• Fiyali
    Rundown skrev 2011-03-23 09:46:41 följande:
    Ja dåså, det framgick inte av din första post. =) Jag uppfattade det som att du hade rätt liten koll men om du känner dig trygg att träna hemma så är det bara att köra på. Utfall (akta knäna bara) samt kanske squats är bra benträning och du behöver inga eller väldigt lite vikter för att det skall bli sjukt jobbigt ändå. =)
    Jo jag har en del träningserfarenhet, alltid varit viktigt att vara "fit" :) Men jag har alltid hoppat rundor mellan olika saker, blir besatt - tröttnar.
    Just rumpan har alltid varit liten och "fast", så har ingen riktig koll på hur man tränar de musklerna direkt, där är jag helt nybörjare :) Den har hållt sig så bara genom att man är aktiv, men nu har jag varit aktiv ett halvår utan att det gett något större lyft för den.
    Dubblade min vikt som gravid(48kg-102kg, är sjuk), så bigbarrabooooom sa rumpan, men nu vill man ju inte ha en slängpåse där bak, ska ju ner 15 kg till och är rädd att påsen bara blir slappare om jag inte gör något åt det snart. Förebygga :)

Tack för övningstips, nu ska här tränas butty :)
  • Fiyali
    Gubbas skrev 2011-03-23 09:52:07 följande:
    I nyaste numret av IForm fick man några jätte bra övningar för att få en fast rumpa och lår. (Testade några övningar igår och aj aj vad ont jag har idag)
    Det ska jag kolla :)
Svar på tråden Lyfta rumpan!!!?