• capernaum

2 månaders tös 200ml per måltid

min tösabit är 2 månader okorr, hon äter mellan 140 å 200ml semper profylac var 4-6 timme , sista gången mellan halv 11 å 12 på kvällen, hon vaknar inte alltid efter 4 timmar kan gå längre..ska jag väcka henne för att äta? nu har d gått snart 5 timmar sen hon åt sist då åt hon ca 180ml. 

hur ofta och hur mkt äter era 2 månaders bebisar? å sover dom hela nätterna? väcker ni dom om det gått för länge utan mat?  

• Svar på tråden 2 månaders tös 200ml per måltid
  • SandraP81

Om hon äter så mycket och följer sin kurva som hon ska tror jag inte du behöver väcka henne! Hon vaknar nog när hon blir hungrig.

• melonpuss

Jag hade inte väckt för att äta. Sonen åt inte så mycket när han var 2 månader, max 100  ml tror jag. Han åt var tredje timme. Sov inte hela nätter.

• Lantani

Nej du behöver inte väcka henne, hon vaknar när hon är hungrig.
    Vid den åldern åt min tjej varannan timme, runt 60-100 ml. Var glad för att hon äter mycket och längre tid mellan målen

Alvin 081114 och Alice 100807
  • tellis mom

Min son är ca 6 veckor och han äter 160ml var 3 timme.Sista gången äter han vid 23 och sen vaknar han en gång på natten runt 03 ungefär och äter och sedan vid 5-6 igen då det är dags att gå upp.
    Mitt på dagen har han en lång sovperiod då det kan gå längre tid men jag väcker honom inte, så länge han går upp i vikt som han ska så får han sova och äta när han vill.

• Jiinii

hon är född två månader för tidigt?? rådfråga neo!!

• Jiinii
    Jiinii skrev 2011-03-23 13:14:32 följande:
    hon är född två månader för tidigt?? rådfråga neo!!
    oj nu tänkte jag nog lite fel kom jag på
  • capernaum

haha hon e född i v 36:) provat nu idag att inte väcka tösan å hon vaknar var 5e timme å spyr MKT mindre=D 

• anansie

Min flicka blir 2 månader nästa vecka och vi blandar 150ml till henne 6 ggr / dygn. Hon äter upp ungefär hälften av gångerna, och lämnar allt från 20 - 60 ml. 
    Oftast äter hon sista målet ca 18-19 och sover sen till 07-08 ca. Där emellan äter hon 2 ggr.

Tycker inte du behöver väcka för mat, hon vaknar när hon är hungrig Glad 

• Kazeer

När min yngste var två månader åt han ca 90 ml var tredje timme dygnet runt. Han sov inte hela nätter.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • seki

pratar ingen med barnmorskan?? om barnet går upp i vikt som hon ska så ska man inte väcka barnet. dom vaknar själva när dim blir hungriga.det är bara barn som är underviktiga som man måste väcka för att äta. barnet vet bäst så lyssna på dom., kolla inte på klockan.om dom vill äta ofta så låt dom om dom vill sova länge så låt dom.dom kommer vakna när det är dags och äta.

Svar på tråden 2 månaders tös 200ml per måltid