• Anonym (ts)

han trycker ner mig och skyller det på mig..

Min man gör många saker som väldit tydligt bara är till för att trycka ner mig.

Några exempel:

Jag sköter allt i hemmet, tar hand om barnen och allt. Det han gör är att gå till jobbet sen inget mer..

Han klagar varje dag på mitt utseende att jag ska göra det och det...

Jag har en massa förbud, d.v.s jag får inte dricka t.ex. oboy mitt i veckan, jag får bara äta godis på lördagar o.s.v.

Jag får inte ha manliga vänner p.g.a. hans svartsjuka

Jag får inte kolla på de tv programmen jag vill, inte lyssna på musik jag gillar o.s.v. när han är hemma. Det är bara hans som gäller..

För någon helg sen så hade vi haft en barnfri helg och druckit lite på lördagen och på söndagen så skulle jag ta bussen för att hämta barnen. Sa hela dagen att jag var sugen på kebab, men det kunde vi inte äta eftersom han inte kunde köra. Senare på eftermiddagen runt 16tiden åkte jag och hämtade barnen. Så skickar jag och frågade vad vi skulle äta idag. Då hade han redan ätit KEBAB!! Han hade tvingat sin syster att köra och hämta till honom, men köpte inget till mig, och kunde inte vänta på mig heller. Dagen efter så hade han sparat lite och satt och åt det framför ögonen på mig..

Det finns en miljon exempel till

Häromdagen tog jag upp en del av dessa saker med honom och förklarade att jag blir sårad o.s.v. vilket han inte kunde förstå. Allt var mitt fel, jag hade problem och dåligt självförtroende och skulle skaffa mig ett liv och sluta tycka synd om mig själv...

• Svar på tråden han trycker ner mig och skyller det på mig..
  • Anonym (ts)
    Sannive skrev 2011-03-23 12:23:43 följande:
    Och du stannar hos denna kontrollerande idiot .. varför?
    Jag vill lämna, jag vet bara inte hur. Jag vet inte vad jag ska säga o.s.v. Jag är lite rädd över hur han reagerar..
  • dee1dee1

Om jag var dig och han inte skärper sig inom kommande tid skulle jag lämna honom. Vilket jävla beteende.. blir så arg att jag vill ge på honom en fet snyting på käften!!!

• Sannive

Det är svårt att bryta upp, särskillt om det är barn inblandade. Mitt råd är att du tar med dig dina barn till exempelvis mormor och morfar, berätta för dina föräldrar hur det står till och att du behöver hjälp att komma ifrån. Hur han kommer att ta det? Det är tyvärr inte så svårt att räkna ut, han kommer att göra utspel, vara aggresiv, komma med hot. Därför behöver du stöd ifrån någon/några som står dig nära.

Första steget är att ta beslutet och stå för det, även om du är rädd.

• totaa

Jag känner igen det där. 
    Mitt X hade lite lika beteenden. Han tryckte ner mig och allt var mitt fel.
    Först klagade han på att jag inte hade ett jobb. Sen fick jag ett jobb på halvtid, då var felet att jag inte jobbade heltid. När jag kom hem från jobbet varje dag så fick jag göra ALLT.
    Till det hela hör att han inte hade ett jobb heller och på dagarna låg han bara i sängen eller soffan och degade.

Det hela slutade med att jag tog mitt pick o pack och drog.
    Det tycker jag du ska göra också. Ingen kvinna får behandlas sådär!
    Stå på dig! 

• Snubbiz

Det kommer ju inte bli bättre, så försök lämna honom snarast och Skaffa dig ett liv. Som du lever nu e inget liv, du ska ju må bra, han behandlar dig som skit, han har INGEN rätt att tala om för dig hur du ska leva

Styrke kramar till dig

• Anonym (ts)
    dee1dee1 skrev 2011-03-23 12:25:35 följande:
    Om jag var dig och han inte skärper sig inom kommande tid skulle jag lämna honom. Vilket jävla beteende.. blir så arg att jag vill ge på honom en fet snyting på käften!!!
    Han har hållt på såhär i snart 2år, fast det har blivit mer och mer med tiden.
  • SilverEmma

Jag tycker du ska följa hans råd och skaffa dig ett liv....utan honom dock.

Då var man fru då!
  • Anonym (ts)

Jag känner verkligen för att lämna, innan har jag också velat det. Det började med att vi gifte oss och jag blev gravid, sen gick det utför. Jag vet att många med sådant beteende börjar när de tycker att tjejen är ''fast''

• Anonym (ts)

Bör man flytta sina saker före eller efter man berättar?

Svar på tråden han trycker ner mig och skyller det på mig..