han trycker ner mig och skyller det på mig..
Min man gör många saker som väldit tydligt bara är till för att trycka ner mig.
Några exempel:
Jag sköter allt i hemmet, tar hand om barnen och allt. Det han gör är att gå till jobbet sen inget mer..
Han klagar varje dag på mitt utseende att jag ska göra det och det...
Jag har en massa förbud, d.v.s jag får inte dricka t.ex. oboy mitt i veckan, jag får bara äta godis på lördagar o.s.v.
Jag får inte ha manliga vänner p.g.a. hans svartsjuka
Jag får inte kolla på de tv programmen jag vill, inte lyssna på musik jag gillar o.s.v. när han är hemma. Det är bara hans som gäller..
För någon helg sen så hade vi haft en barnfri helg och druckit lite på lördagen och på söndagen så skulle jag ta bussen för att hämta barnen. Sa hela dagen att jag var sugen på kebab, men det kunde vi inte äta eftersom han inte kunde köra. Senare på eftermiddagen runt 16tiden åkte jag och hämtade barnen. Så skickar jag och frågade vad vi skulle äta idag. Då hade han redan ätit KEBAB!! Han hade tvingat sin syster att köra och hämta till honom, men köpte inget till mig, och kunde inte vänta på mig heller. Dagen efter så hade han sparat lite och satt och åt det framför ögonen på mig..
Det finns en miljon exempel till
Häromdagen tog jag upp en del av dessa saker med honom och förklarade att jag blir sårad o.s.v. vilket han inte kunde förstå. Allt var mitt fel, jag hade problem och dåligt självförtroende och skulle skaffa mig ett liv och sluta tycka synd om mig själv...