• Moggie

Föräldrar till prematurbarn - berätta!

Hej

jag är en skribent som vill veta mer om prematurbarn till en fiktionstext. Har redan gjort intervjuer med läkare, men jag är nyfiken på att veta mer om föräldraperspektivet. Har surfat runt lite här i tråden och känner att om någon vill delge sin berättelse, endera här i tråden, PM:a mig eller så kan jag ringa upp, så blir jag jätteglad :)

Jag vill veta vilka tankar och känslor du som förälder hade innan förlossningen. Visste du att barnet skulle födas för tidigt? Hade du det kanske på känn? Hur kändes det i kroppen, smärta, oro, lugn...?

Hur var förlossningen? Resan dit? Åke du helikopter, hur kändes i så fall det? Hur var tiden efteråt?

Jag vet att många av er sitter inne på fantastiska berättelser med mycket glädje och ibland sorg. Jättetacksam för all hjälp, verkligheten överträffar alltid dikten!

• Svar på tråden Föräldrar till prematurbarn - berätta!
  • Cocco

tips läs på prematurbloggen

• ISSEN

Hej hej! Har två grabbar som båda är tidiga! Nr 1 kom i v 30+6 och nr 2 i v 26+2 båda mår idag hur bra som helst och nu väntar vi vårat tredje barn som åxå kommer komma tidigt, förhoppningsvis efter v 32!

• Written Fiction

Jag skrev en bok, den är inte tjock men det speglar hela vård-tiden och mina tankar. ca 57 sidor, är du nyfiken så kan du ju skicka din adress i ett pm så skickar jag ett ex till dig :)

Svar på tråden Föräldrar till prematurbarn - berätta!