• Mosaik

Någon som vart på Menorca

Jag har aldrig fått nån uppfattning av Menorca så snälla hjälp mig.
    Har hittat en resa till Arenal dén castell och det ser superfint ut men jag vet inget om staden eller om ön alls. Skulle ni som vart där åka tillbaka och är det barnvänligt?

Tacksam för alla svar ni kan ge, information om allt möjligt-ja tack

• Svar på tråden Någon som vart på Menorca
  • lenlag79

Jag var där i september 2005.
    En helt underbar ö. I och med euron så är det ju ganska dyrt (om man jämför med länder utan euro), men ska man åka för att sola och bada och uppleva saker så är det ett paradis.
    Jag vill definitivt åka dit igen =)

• sarabengtsson

Puffar då jag oxå är nyfiken.
    Mosaik - vilket bolag skall ni åka med?

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • Deiia

Jag har varit där två gånger.
    En gång i augusti (alldeles för mycket folk på stranden då). Då bodde vi i Cala'n Bosch, reste med Solresor. Man kunde ta båtturer till fina stränder med turkost vatten.

Andra gången tog vi oss dit själva via färja från Mallorca. Då bodde vi i Ciutadella. Vi var där under Fiestan Sant Joan 23-24/6. Oj, det var något i "häst"-väg!
    Ciutadella är väldigt mysigt men kanske inte rätt ställe att bo om man reser med barn. Hamnen och Gamla stan är ett måste att besöka.

Vi hyrde bli och körde runt på ön. Arenal den castell ligger lite "off" tycker jag och det var inte mycket att se, shoppa o.s.v.
    Det fanns stora fina stränder på södra sidan som inte hade SÅ mycket folk (kommer inte ihåg något namn just nu). Annars är det små vikar att bada i.

Shopping OT:
    ALLA går runt i Riudavets sandaler och gärna modell Albarca. Fast det säljs hur mycket kopior som helst. http://www.riudavetsmenorca.com/en_index.asp

• Mosaik

hej! tack för era svar.
    Jag har dock avbokat igen, vid närmare eftertanke tyckte vi läget kändes just lite väl off, Och det kändes som om det skulle bli lite långtråkigt med allinclusive på ett hotell med inte så jättemycket att göra.
    Solresor var det vi skulle åkt med och vi hade bokat en familjekupp med allinclusive för 21000.

Nu åker vi med fritidsresor till Rhodos, Dionysos i stället, sämre strand men underbart hotell.

Svar på tråden Någon som vart på Menorca