• Anonym (TS)

Knöl!?

Kände nyss en knöl på min ena blygdläpp och blev genast skiträdd! Knölen sitter under huden precis, ömmar när man tar på den, ingen ovanlig färg.. och BM har inte telefontid förrän imorn. Jag vill tro att det är en hårsäcksinflammation, men knölen är typ 0,3-5 mm stor.. :(

Någon som haft en knöl där? Och vad var det för något?

Har kollat på 1177 men hittar inget som passar.

• Svar på tråden Knöl!?
  • Anonym (TS)

någon som haft talgknöl???

• Anonym (TS)

kan tillägga att jag har en liknande på vänstra bröstet och haft sådana där flera gånger.. i dom är det blod och var.. kan det vara av samma art kanske???

• redneck girl

början till böld kanske. sitter den löst så du kan lyfta den med huden så är det säkert nått sånt.

Jag vet just ingenting om sex.Jag har ju varit gift mest hela tiden;)
  • modesty74

Du behöver nog inte vara orolig, detta är jättevanligt. Bartholinit kallas det, men kolla för säkerhets skull. Lycka till!

• Anonym (TS)
    redneck girl skrev 2011-03-23 21:40:14 följande:
    början till böld kanske. sitter den löst så du kan lyfta den med huden så är det säkert nått sånt.
    ja, den sitter  ju i själva blygdläppen.. gör bara ont när jag är där och pillar. Men man har väl mycket körtlar där? Kanske inte så undra på att det gör ont när man känner då? Men man blir ju så rädd första stunden.
  • Sannive

Om det gör ont när du pillar, låt bli att pilla tills dess att läkare har tittat på det

• Anonym (TS)
    modesty74 skrev 2011-03-23 21:44:39 följande:

Du behöver nog inte vara orolig, detta är jättevanligt. Bartholinit kallas det, men kolla för säkerhets skull. Lycka till!

Går det tillbaka av sig själv eller måste den op bort? Den kom väldigt fort, över natten.. killen och jag hade lite skoj igår och då fanns den inte där nämligen. Men nu känner jag mig lugnare, inte så orolig över den. Har haft likadana knölar på ena bröstet ett par gånger, varknölar med blod, men dem har gått tillbaka efter ett tag.. som alltid hamnar mitt i en bristning.
  • ComicBookGuy

Sånna har jag haft flera gånger. Gör så fruuuktansvärt ont! Men mina har alltid gått ner efter ett par dar. Så det är nog inget farligt :)

• Anonym

Om du nyligen rakat dig . och det kom så fort kan det mycket möjligt blivit hårsäcksinflammtion gör super ont,

• Anonym (TS)
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-03-23 22:10:21 följande:
    Sånna har jag haft flera gånger. Gör så fruuuktansvärt ont! Men mina har alltid gått ner efter ett par dar. Så det är nog inget farligt :)
    Menar du talgknölar?
  • ComicBookGuy
    Anonym (TS) skrev 2011-03-23 22:23:37 följande:
    Menar du talgknölar?
    Ja precis. Nån gång har nån spruckit också, fy sjutton va ont det gjorde. Har fått sånna lite varstans på kroppen, o gått på penicillin för det också. Men det har aldrig vart nåt farligt som sagt :)
  • Anonym (TS)
    RockPaperScissorLizardSpock skrev 2011-03-23 22:27:14 följande:
    Ja precis. Nån gång har nån spruckit också, fy sjutton va ont det gjorde. Har fått sånna lite varstans på kroppen, o gått på penicillin för det också. Men det har aldrig vart nåt farligt som sagt :)
    Okej, jag tror att det är en sån jag har =) Men nu hoppas jag ju innerligt att den inte ska spricka då jag cyklar till dagis med pojken haha.. eller går.. hemsk tanke om det ska göra fruktansvärt ont :S
Svar på tråden Knöl!?