Jag och min sambo har väl vad som skulle kunna klassas som distans förhållande. Han jobbar borta i veckorna och kommer hit på fredageftermiddag och åker igen på söndageftermiddag.
Det var jobbigt i början, när båda av oss mest tjatade i veckorna om hur mycket vi längtade efter varandra, hur jobbigt det var och hur tärande det var att vi inte kommer kunna bo tillsammans på heltid fören om minst ett år.
Hade vi fortsatt så hade vi nog gått isär ganska snart, för det gjorde så ont! Men jag vill ju vara ihop, så jag bytte inställning och fokus helt enkelt! Konstaterade och accepterade att nu ser situationen ut som den gör, och bestämde mig för att istället för att vara en gnällis som bara klagar på hur mycket vi saknar varandra och hur hemskt det är, så tänker jag vara världens snällaste och gladaste tjej! Som stöttar och peppar när han längtar hem i veckorna, som gosar och myser på helgerna när han är här, och som får honom att lyfta på hakan när han känner sig som en bov som åker igen på söndagen.
Då känner han att Det här är verkligen en tjej värd att vänta på, och han är stabil och trygg med att jag alltid finns här även om vi inte ses varje dag, och när han känner så så känner jag likadant!
Ett annat tips - skit i msn! Använd skype! Så ni kan höra varandras röster och tonlägen, det har varit guld värt för oss. (kanske med webcam också så ser ni varann, ännu bättre!)